fbpx

Suzuki Jimny 5 pintu bakal diperkenalkan 13 Januari 2023

suzuki jimny 5 pintu best car web
Imej janaan komputer oleh Best Car Web

DESAS desus mengenai Suzuki Jimny versi lima pintu telah bukanlah baharu – ia kedengaran sejak model itu dilancarkan ke pasaran pada 2018 lagi.

Sebelum ini dilaporkan bahawa model itu akan hadir pada penghujung 2022 namun dengan beberapa hari lagi tinggal sebelum tahun baru menjelma, nampaknya ia tidak benar.

Bagaimanapun, dalam perkembangan terkini, Best Car Web mendakwa Jimny lima pintu akan dilancarkan secara rasmi di acara Auto Expo di India pada 13 Januari 2023.

Sumber gambar: Motor1

Menurut laman web automotif Jepun itu lagi, SUV kompak itu mempunyai badan yang lebih panjang berbanding versi tiga pintu dengan perbezaan sebanyak 300 mm dari segi ukuran tapak roda dan panjang keseluruhan.

Ini secara tidak langsung memberikan Jimny lima pintu pintu belakang yang lebih panjang dan tingkap kecil baharu. Sementara itu, rekaan bahagian-bahagian lain seperti tailgate dengan tayar ganti dan bampar dijangka sama seperti versi tiga pintu.

Untuk trenkuasa, Best Car Web melaporkan model itu akan hadir dengan enjin hibrid yang merangkumi enjin petrol K15B 1.5-liter dan sebuah motor elektrik dengan 33 hp dan 60 Nm. Ia dijangka hadir dengan pilihan transmisi automatik empat kelajuan dan manual lima kelajuan, serta sistem pacuan AllGrip Pro 4WD dengan transfer case belakang.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved