fbpx

Honda HR-V 2022 kini dibuka untuk tempahan, pelancaran tak lama lagi!

honda hr-v 2022

SALAH satu berita hangat hari ini ialah Honda HR-V 2022 serba baharu yang telah dibuka tempahannya secara rasmi. Dengar kata ramai yang menunggu.

Honda Malaysia juga mengumumkan pelancarannya dijangka dibuat pada suku ketiga 2022, dan bakal didapati dengan pilihan enjin petrol dan hibrid e:HEV.

Dari segi dimensi, HR-V 2022 ini berukuran 4,385mm panjang, 1,790mm lebar dan 1,590mm tinggi. Ini bermakna crossover baharu ini 39mm lebih panjang dan 15mm lebih rendah dari HR-V sedia ada.

HR-V 2022 menampilkan rekaan luaran baharu sepenuhnya dengan gril baharu dan bahagian bumbung belakang ala fastback. Ia juga dilengkapi lampu isyarat LED sequential dan lampu belakang LED strip, DRL LED, serta rim aloi 18-inci.

Untuk varian e:HEV, ia akan dikuasakan oleh sistem Multi-Mode Drive (i-MMD) yang juga terdapat pada City sedan dan hatchback.

HR-V e:HEV ini menggunakan kuasa enjin dan motor elektrik untuk menjana 131hp dan 253Nm tork serta hadir dengan tiga mod pemanduan – ECON, Normal dan Sport.

Ciri keselamatan Honda LaneWatch juga dilengkapkan secara standard, selain pakej keselamatan maju Honda Sensing yang merangkumi ciri-ciri seperti berikut:

  1. Lead Car Departure Notification (LCDN)
  2. Adaptive Cruise Control (ACC)
  3. Low Speed Follow (LSF)
  4. Collision Mitigation Braking System (CMBS)
  5. Forward Collision Warning (FCW)
  6. Lane Keep Assist System (LKAS)
  7. Road Departure Mitigation (RDM)
  8. Lane Departure Warning (LDW)
  9. Auto High Beam (AHB)

Selain itu, Remote Engine Start dan Walk Away Auto Lock juga diberikan secara standard.

Nantikan laporan lebih terperinci selepas pelancarannya nanti. Sementara itu, anda boleh ke mana-mana bilik pameran Honda untuk membuat tempahan HR-V 2022 ini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved