fbpx

Harga Honda City Hatchback RS e:HEV diumum – RM107,783 sahaja!

honda city hatchback rs 2022 launch 36

HONDA Malaysia hari ini mengumumkan harga rasmi City Hatchback varian RS e:HEV, iaitu pada RM107,783.09.

Honda pada Disember 2021 telah melancarkan City Hatchback tetapi harga yang diumum hanyalah untuk varian S (RM75,670), E (RM83,080) dan V (RM87,860). Kini anda yang mahu meminang City Hatchback RS e:HEV bolehlah mula membuat kira-kira atau pecah tabung.

Harga City Hatchback RS ini juga kira-kira hampir RM2,000 lebih tinggi dari City RS sedan yang berharga RM105,950.45.

Berbeza dengan City Hatchback lain, varian RS e:HEV ini merupakan versi hibrid yang dikuasakan oleh enjin 1.5-liter Sports i-MMD (intelligent Multi-Mode Drive) yang mendapat bantuan kuasa dari dua motor elektrik.

Pakej powertrain ini membekalkan 106hp dan 253Nm, menjadikannya model dengan tork tertinggi dalam kelasnya. Output disalurkan ke roda depan melalui transmisi Electric Continuous Variable Transmission (e-CVT).

Enjin dan dua motor elektrik pada City Hatchback RS e:HEV ini mampu memilih antara tiga mod pemanduan iaitu EV, Hybrid dan Engine yang akan ditukar bergantung kepada situasi.

Gaya dan rekaan City Hatchback mensasarkan pembeli dan gaya hidup golongan muda, maka ia mendapat elemen seperti kemasan hitam pada gril depan, dan cermin sisi. Bampar belakang pula mempunyai diffusor untuk penampilan lebih sporti.

Varian RS e:HEV dan V akan dilengkapi lampu LED untuk kesemua lampu utama, DRL, lampu kabus dan lampu belakang. Pelengkap kepada ciri luaran adalah rim aloi 16-inci.

Satu ciri utama pada bahagian dalaman ialah tempat duduk ULTRA Seats dengan 4 mod yang sinonim dengan Honda Jazz. Dengan mod Utility, Long, Tall atau Refresh, ia akan membolehkan tempat duduk disusun mengikut keperluan dan aktiviti anda.

Ciri lain termasuklah Remote Engine Start, corong pendingin hawa belakang, brek parkir elektronik, dan Honda SENSING yang merangkumi sistem keselamatan termaju seperti Adaptive Cruise Control (ACC), Collision Mitigation Braking System (CMBS) dan Lane Keep Assist System (LKAS).

Honda City Hatchback juga akan didatangkan dengan LaneWatch (untuk RS e:HEV dan V sahaja) iaitu sistem kamera yang akan memantau titik buta di bahagian kiri kenderaan.

Dalam satu siaran media hari ini, Honda Malaysia juga mendedahkan bahawa mereka telah mengutip lebih 5,200 unit tempahan City Hatchback sejak ia dilancarkan.

Honda City Hatchback RS e:HEV hadir dengan tiga warna iaitu Red Metallic, Meteoroid Gray Metallic dan Platinum White Pearl.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved