fbpx

Honda City Hatchback terima varian baharu V-Sensing – RM92k

honda city hatchback v-sensing

HONDA Malaysia telah memperkenalkan varian baharu untuk City Hatchback, iaitu V-Sensing. Ini akan membawakan pakej ciri keselamatan maju Honda Sensing yang merangkumi:

  1. Adaptive Cruise Control (ACC)
  2. Collision Mitigation Braking System (CMBS)
  3. Forward Collision Warning (FCW)
  4. Lane Keep Assist System (LKAS)
  5. Road Departure Mitigation (RDM)
  6. Lane Departure Warning (LDW)
  7. Auto High Beam (AHB)

City Hatchback V-Sensing akan ‘menyertai’ varian tertinggi RS e:HEV yang mendapat Honda Sensing.

Pengarah urusan dan CEO Honda Malaysia, Hironobu Yoshimura berkata, “Selama ini, City terkenal dengan keselamatan dan teknologinya. Kami memperkenalkan V-Sensing kepada varian City pada November 2021 dan rekod kami menunjukkan ia mendapat sambutan yang baik.”

“Untuk suku pertama 2022, City V-Sensing adalah 34 peratus dari keseluruhan jualan City, menunjukkan trend positif dan juga perakuan terhadap Honda Sensing.

“Kini kami teruja untuk memperkenalkannya pula kepada City Hatchback serba baharu. Kami percaya ia akan memberikan lebih nilai kepada pelanggan dan menaikkan tanda aras segmen ini,” kata Yoshimura.

Sama seperti varian V, Honda City Hatchback V-Sensing dikuasakan enjin 1.5-liter DOHC i-VTEC yang menjana 121PS dan 145Nm tork, serta dipadankan dengan transmisi CVT.

Kelengkapan luaran termasuklah lampu LED depan dan belakang, DRL LED, lampu kabus LED, spoiler belakang, dan rim 16-inci.

Bahagian dalaman pula mendapat kemasan kulit hitam dengan jahitan kelabu, tempat duduk ULTRA Seats dengan empat mod, paparan tengah 8-inci dengan Apple CarPlay dan Android Auto, serta paparan instrumen 7-inci TFT.

Selain dari Honda Sensing, ciri keselamatan standard pada model ini adalah Vehicle Stability Assist (VSA), Anti-lock Braking System (ABS), Electronic Brake Distribution (EBD), Brake Assist (BA), Emergency Stop Signal (ESS), Hill Start Assist (HSA), Rear Seat ISOFIX I‑SIZE Type, Rear Seatbelt Reminder dan enam beg udara.

Untuk maklumat lanjut, layari www.honda.com.my.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved