fbpx

Kerusi bekas diduduki Lewis Hamilton di Petronas ada dijual di Shopee

kerusi lewis hamilton – siyacincau

BOLEH dikatakan hampir semua jenis barang ada dijual di Shopee, termasuklah kerusi plastik yang biasa digunakan di warung jalanan. Tetapi siapa menyangka ada kerusi plastik ini yang dijual pada harga RM2,888!

Ini kerana ia pernah diduduki oleh juara dunia Formula 1 tujuh kali, Sir Lewis Hamilton.

Iklan bertajuk “Kerusi Bekas Tempat Duduk Pelumba Dunia F1 Lewis Hamilton (Rare Item)” itu dimuatnaik oleh limabintangautoparts, penjual di Shopee bertaraf Preferred dengan penilaian pembeli setinggi 4.9 bintang.

Malah, kerusi tersebut menerima jaminan Shopee 100% asli, di mana ia menjanjikan pulangan wang jika barangan tersebut tidak asli. Tetapi, bagaimana boleh kita sahkan ia adalah kerusi yang pernah diduduki oleh Lewis sendiri?

Pemandu pasukan Mercedes-AMG Petronas ini telah dikesan berada di Kuala Lumpur awal minggu ini bersama rakan sepasukannya, George Russell. Mereka berdua dilihat berada di stesen minyak Petronas, mungkin atas urusan penggambaran untuk Petronas.

Beberapa foto peminat berkaitan Lewis kelihatan berlegar di media sosial dan antaranya menunjukkan beliau duduk di kerusi plastik.

Di bahagian spesifikasi, tertulis beberapa kenyataan seperti “ada bekas punggung Lewis Hamilton”, “kerusi rare satu dalam Malaysia”, dan “lepas dia duduk terus kami ambil dan balut biar segar lagi kesan punggung dia”.

Jika anda benar-benar mahu membelinya, penjual ada juga menyatakan bahawa harganya boleh dirunding menerusi Live Chat.

Anda juga boleh membelinya menggunakan baucar kedai bernilai RM20, serta menebus Shopee Coins. Pembelian juga boleh dibuat secara ansuran sehingga 18 bulan menggunakan kad kredit Maybank.

Macam-macam!

Gambar oleh: Soya Cincau

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved