fbpx

Eh ternampak Toyota GR Corolla dalam video GR86, siap dengan transmisi manual!

toyota gr corolla spy 03

KITA semua sudah tahu GR Corolla akan tiba, dan sudah beberapa kali Toyota telah menyelitkan penampilannya secara bersahaja.

Kini ada satu lagi sisipan yang menampakkan hot hatch itu.

Mulanya nampak seperti satu video biasa yang mempromosikan kereta lain iaitu GR86. Kemudian tiba-tiba anda boleh lihat ada klip kurang dari satu saat menunjukkan GR Corolla.

Pause video itu di saat yang betul dan anda dapat lihat dengan jelas GR Corolla itu masih memakai celoreng merah yang mengaburi rupa luarannya.

Kemudian pause dengan cepat selepas itu anda akan dapat lihat aksi pedal seperti melakukan penukaran gear.

Semua sudah tahu Toyota GR86 menggunakan kotak gear manual, tetapi video keseluruhan menunjukkan bahagian luaran kereta itu. Jadi dari cara klip itu diletakkan, kami yakin ianya dari transmisi manual GR Corolla.

Yang menghairankan, video Instagram Toyota di bawah ialah video yang telah disunting semula. Versi awal menunjukkan GR Corolla dengan lebih jelas.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Toyota USA (@toyotausa)

Mujurlah sumber kami di Motor1 sempat menyimpan tangkap layar (screen shot) video itu sebelum ia diturunkan.

Tidak pasti sama ada ia kesilapan dari pihak Toyota atau sekadar gimik yang sengaja dibuat.

Yang pasti, GR Corolla akan dikuasakan oleh enjin sama dengan GR Yaris iaitu unit 1.6-liter turbo 3-silinder dengan kuasa sekitar 268hp serta pacuan semua-roda.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved