fbpx

Chery keluar kenyataan berhubung isu gandar belakang Omoda 5 patah

Chery Omoda 5 gandar belakang patah

BARU-baru ini tular di media sosial satu hantaran yang dibuat oleh seorang pemilik Chery Omoda 5 yang mengatakan gandar belakang SUV miliknya itu patah ketika sedang bergerak.

Susulan itu, Chery Auto Malaysia telah mengeluarkan kenyataan rasmi mengenai isu tersebut. Menurut syarikat itu, pemilik Omoda 5 tersebut sudah dihubungi dan kenderaannya sudah pun dibawa ke pusat servis Chery untuk pemeriksaan dan penyiasatan menyeluruh.

“Sebagai langkah proaktif dan selaras dengan protokol keselamatan kami, Chery Auto Malaysia kini sedang menghubungi pelanggan-pelanggan yang terbabit. Bagi memberi ketenangan minda, para pelanggan yang khuatir boleh menempah temu janji di pusat servis terdekat untuk pemeriksaan rapi. Pelanggan bagi semua kenderaan yang diperiksa akan menerima laporan penuh,” kata syarikat itu.

“Kami mengucapkan ribuan terima kasih, khasnya buat pelanggan dan para pengikut kami atas kesabaran anda. Kami komited terhadap ketelusan dan menjamin dedikasi kami yang tidak berbelah bahagi terhadap kualiti dan kepuasan,” tambahnya.

Sementara itu, pelanggan Chery dan Omoda yang mempunyai sebarang pertanyaan boleh menghubungi talian khidmat pelanggan Chery Malaysia di +603- 2771 7070.

Pada Sabtu lalu, individu bernama Stephanie mendakwa gandar belakang Omoda 5 miliknya patah ketika sedang memandu. Menurutnya, jalan yang dilalui ketika itu tidak mempunyai sebarang bonggol dan lubang, malah keretanya itu juga tidak pernah terlibat dalam sebarang kemalangan.

Dia juga mendakwa bahawa bahagian yang patah itu hanya mempunyai dua titik kimpalan serta kesan karat.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved