fbpx

Proton Waja terbalik selepas dihimpit Honda City, 2 cedera

Proton Waja vs Honda City

DUA beranak cedera selepas kenderaan dinaiki terbabas akibat dirempuh sebuah kenderaan lain dalam satu kejadian di Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak pada Ahad.

Dalam satu kenyataan, Ketua Polis Bentong Supt Zaiham Mohd Kahar berkata kejadian berlaku pada 10.15 pagi di KM49.4 Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak (menghala Kuala Lumpur).

Video berdurasi satu minit 41 saat yang tular di media sosial menunjukkan Proton Waja masuk ke lorong kanan dari lorong kiri.

Akibat tidak berpuas hati dengan tindakan Waja itu yang tidak memberi isyarat lebih awal, Honda City bertindak untuk mengekori rapat Waja tersebut.

Selepas kejar-mengejar dan himpit-menghimpit antara satu sama lain, pemandu Waja akhirnya hilang kawalan sebelum kenderaan itu terbabas dan terbalik di bahu jalan.

Pemandu Waja yang merupakan seorang lelaki warganegara tempatan berusia 56 tahun dan anak lelakinya yang berusia 25 tahun mengalami kecederaan ringan dalam kejadian itu.

Ketika kejadian dua beranak itu dalam perjalanan dari Kuantan menuju ke Kedah, manakala pemandu City, lelaki warganegara tempatan berumur 34 tahun sedang menuju ke Shah Alam dari Temerloh.

“Sebelum kemalangan jalanraya berlaku kedua-dua kereta didapati telah memandu secara cuai, melulu serta menghimpit dan membuat provokasi kerana tidak berpuas hati dari pemanduan kereta masing-masing,” kata Zaiham.

Tambah Zaiahm, kes disiasat di bawah Seksyen 42 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987. Beliau turut mengingatkan semua pengguna jalanraya agar  memahami dan mengalamkan etika semasa memandu atau menunggang bagi mengurangkan kemalangan.

“Didik diri agar bertimbang rasa dan bertolak ansur ketika berada di atas jalanraya,” katanya.

Lihatkan Ulasan (1)
  • Wow, fantastic weblog layout! How lengthy have you ever been running a blog for?
    you make blogging glance easy. The total glance of your website is excellent, let alone the content!
    You can see similar here ecommerce

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved