fbpx

Honda HR-V rosak selepas 2 minggu diguna, punca masalah tidak dapat dikesan

Honda HR-V rosak 2 minggu

MINGGU lalu, tular kisah mengenai seorang wanita yang kurang bernasib baik apabila Perodua Bezza yang dibelinya tidak boleh dipandu akibat rosak hanya 8 jam selepas dibeli.

Kali ini, seorang pengguna media sosial, Noriya Mamat mengalami nasib yang hampir serupa apabila Honda HR-V yang dibelinya pada Ogos tahun lalu rosak selepas hanya dua minggu digunakan.

Dalam satu hantaran di Facebook, Noriya berkata, SUV tersebut mengalami masalah selepas dihantar ke pusat servis Honda di Gong Badak, Terengganu pada 2 September lalu untuk servis 1,000 km.

Dua hari selepas itu, kereta beliau mengalami beberapa kerosakan termasukan lampu depan tidak boleh dilaras, lampu penunjuk berkelip-kelip dan lampu kecemasan menyala.

Dakwa Noriya, keadaan lebih memilukan apabila pusat servis Honda itu memberikan alasan bahawa mereka tidak dapat mengesan punca masalah berkenaan.

Susulan itu, Noriya bertindak untuk menghantar semula keretanya itu ke pusat servis selama seminggu. Bagaimanapun, dia berkata, masalah bersama berulang kembali dan terpaksa menghantar sekali lagi SUV itu untuk diservis.

“Saya terpaksa berulang-alik ke pusat servis dalam keadaan saya sarat mengandung pada ketika itu,” ujar Noriya.

Masalah ini berlanjutan sehingga Disember, di mana ketika itu Noriya telah diberitahu bahawa pegawai teknikal dari ibu pejabat Honda akan datang ke Terengganu untuk melihat masalah kenderaan itu.

Pada 10 Januari lalu, ibu pejabat Honda telah menghubungi Noriya dan memaklumkan bahawa masalah SUV itu tidak dapat diselesaikan.

“Setelah empat bulan berada di pusat servis, kali ini mereka maklumkan bahawa kenderaan akan dibawa ke Honda HQ Kuala Lumpur untuk dipantau lebih lanjut dan tempoh sebulan mencari penyelesaian.

“Berapa lama lagi saya perlu menunggu? Setiap bulan saya perlu membayar RM1,500 untuk SUV yang tidak saya gunakan.

“Mengapa pihak Honda mengambil masa yang lama untuk kes seperti ini. Di mana khidmat lepas jualan yang terbaik seperti dijanjikan Honda?” soalnya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved