fbpx

Perodua Bezza rosak 8 jam selepas dibeli, wanita buat laporan polis

Perodua Bezza rosak 8 jam selepas dibeli 01

HAJAT seorang wanita untuk bergembira dengan kereta barunya tidak tercapai apabila kereta tersebut didakwa rosak lapan jam selepas dibeli.

Dalam satu hantaran di Facebook, Nagakanni Subramaniam berkata dia juga masih perlu membayar ansuran bulanan sebanyak RM537 walaupun sudah lebih dua bulan keretanya rosak.

Menceritakan kronologi episod malang itu, Nagakanni berkata dia membeli sebuah Perodua Bezza 1.3X pada 17 Oktober 2023 dari sebuah wakil pengedar di Segamat, Johor.

Pada pukul 7.40 malam, iaitu lapan jam selepas kereta itu dibeli, Nagakanni mendakwa enjin keretanya tidak dapat hidupkan.

Keesokan harinya, keretanya ditunda ke pusat servis Perodua Segamat di mana dia dimaklumkan bahawa enjin keretanya sudah rosak.

Susulan itu Nagakanni meminta Perodua untuk menggantikan dengan kereta baharu. Dia diminta untuk menunggu jawapan dari ibu pejabat Perodua yang mengambil masa hingga sebulan.

Pada 9 November, seorang eksekutif jualan pelanggan memaklumkan bahawa enjin keretanya itu rosak disebabkan kehadiran bendasing seperti gula.

“Masalahnya, saya pun tak bawa makanan atau gula dalam tempoh lapan jam tu, apatah lagi nak usik enjin,” tulisnya.

Eksekutif tersebut turut memaklumkan bahawa Nagakanni perlu membuat pinjaman baharu untuk mendapatkan kereta baharu.

Menurutnya, dia enggan berbuat demikian kerana masih terikat dengan pinjaman pertama yang dibuat untuk Bezza itu.

Pada 8 Disember lalu, Nagakanni berkata pihak Perodua sedang membuat siasatan dalaman bagi mencari punca-punca kesilapan.

“Atau kata lain, mereka belum boleh bagi black and white approval untuk tukar kereta saya dengan kereta baru,” katanya lagi.

Dalam hantaran itu, Nagakanni turut memuat naik dua laporan polis yang dibuat berasingan pada 18 dan 19 Oktober lalu.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved