fbpx

Demi bantu rakyat Palestin, Aeril Zafril nekad jual Lamborghini Aventador

Aeril Zafrel palestine

DEMI membantu rakyat Palestin yang diserang regim Zionis ketika ini, pelakon Aeril Zafril berkata beliau nekad untuk menjual Lamborghini Aventador miliknya dan mendermakan sebahagian hasil jualan kepada Persatuan Cinta Gaza.

Menerusi perkongsian di Instagram Story, Aeril atau nama sebenarnya, Suhairil Sunari, 35, berkata, dia memutuskan untuk menjual supercar itu kerana ia jarang digunakan.

Lamborghini Aventador yang bernilai RM2.27 juta itu dihadiahkan oleh isterinya Wawa Zainal kira-kira setahun lalu sebagai penghargaan selepas enam tahun menjalankan perniagaan.

“Selamat tinggal Lambo (Lamborghini). Jarang pakai kereta ini, jadi jual saja. Selamat tinggal kuning (panggilan untuk kereta). Insya-Allah sebahagian hasil jualan ini kita derma ke Palestin,” tulisnya.

Pada masa sama, Wawa turut memuat naik gambar kereta mewah itu di Instagram Story seolah-olah merestui tindakan suaminya itu.

“Akhirnya dia jual jugak. Wawa tak suka naik kereta ni rendah sangat. Pening kepala. So (Jadi) Aeril memang jarang gila bawa. Dua tahun bersama si kuning,” tulisnya.

Sementara itu, selain dari Persatuan Cinta Gaza, pasangan Aeril dan Wawa turut menghulurkan sumbangan kepada Tabung Bantuan Khas Palestin melalui yayasan milik, Datuk Seri Siti Nurhaliza, Nurjiwa Foundation.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved