fbpx

Polis Kelantan cari ibu bapa kanak-kanak jatuh dari kereta semasa buat pusingan U

kanak-kanak jatuh dari honda city

SEMALAM tular sebuah video yang menunjukkan seorang kanak-kanak terjatuh dari pintu belakang sebuah kereta yang sedang membuat pusingan U.

Menurut laporan, kejadian tersebut berlaku di lampu isyarat Jalan Sultan Yahya Petra, Kota Bahru kira-kira jam 5.42 petang. Berikut kejadian itu, polis kini dalam usaha mengesan ibu bapak kanak-kanak berkenaan.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Muhamad Zaki Harun berkata, kejadian itu dipercayai berlaku akibat kegagalan pemandu kereta yang dinaiki kanak-kanak tersebut untuk memastikan pintu penumpang sebelah kiri ditutup dengan kemas.

Tambah beliau lagi, pemandu kereta itu juga dipercayai tidak memastikan kanak-kanak itu memakai tali pinggang keledar.

“Sehubungan itu, usaha mengesan kenderaan terlibat dan kanak-kanak tersebut masih dijalankan,” katanya sambil menambah kes disiasat mengikut Seksyen 43(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Orang ramai yang melihat kejadian itu, pemandu kereta terlibat dan perakam video diminta untuk tampil membantu siasatan di Bahagian Siasatan Penguatkuasaan Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Bharu atau hubungi pegawai penyiasat Inspektor Khairul Anuar Abdul Aziz di talian 09-775 2355.

Video berdurasi 61 saat itu menunjukkan sebuah Honda City berwarna kelabu sedang membuat pusingan U apabila pintu belakang sebelah kiri kereta itu tiba-tiba terbuka sebelum seorang kanak-kanak terjatuh.

Sebuah lagi Honda City berjaya mengelak kanak-kanak tersebut namun sebuah Perodua Ativa kemudiannya merempuh kanak-kanak tersebut sehingga menyebabkan dia jatuh tergolek.

Si kecil itu bangun kembali sebelum berlari ke arah sebuah motosikal yang dinaiki sebuah keluarga yang kemudiannya membawanya ke tepi jalan.

Kanak-kanak itu difahamkan tidak mengalami sebarang kecederaan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved