fbpx

Video rider Foodpanda jalan kaki bikin netizen sedih, motosikal disita JPJ

foodpanda sita motor

SEBUAH video memaparkan seorang penunggang p-hailing Foodpanda berjalan kaki sambil menggalas beg makanan di tepi jalan mengundang sedih para netizen.

Rider itu dipercayai terpaksa berjalan kaki selepas motosikalnya difahamkan disita anggota Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) yang sedang menjalankan sekatan jalan raya di Nilai, Negeri Sembilan.

Video berdurasi kira-kira 16 saat itu dimuat naik oleh pengguna Tiktok bernama @kikkycoco yang juga berada di lokasi operasi JPJ tersebut.

Menurut laporan Mstar yang dipetik oleh Funtasticko, motosikal itu disita atas kesalahan tiada cukai jalan. Siasatan ringkas kami juga mendapati cukai jalan.

Dari tinjauan kami di media sosial, terdapat tangkap layar komen dari Jabatan Pengangkutan Jalan Malaysia mengatakan LKM telah tamat tempoh dan tiada insurans, maka JPJ menahan serta menyita (motosikal) kerana jika berlaku kemalangan melibatkan rider tersebut, akan menyusahkan dirinya dan pengguna jalan raya lain.

Ada juga yang berkongsi menunjukkan cukai jalan rider itu telah tamat tempoh sejak Februari lalu. Pengguna Tiktok dan Facebook pula meluahkan hasrat mereka untuk membantu rider tersebut.

JPJ akan menyita penunggang motosikal yang didapati melanggar kesalahan jalan raya di bawah Seksyen 64 Akta Pengangkutan Jalan 1987.

@kikyycoco hina sangat ke kerja grab/foodpanda ? kesian abang tu nak cari rezeki , semoga abang dipermudahkan segala urusan 🤲🏻💪🏻 #fypシ #xyzbca #jpjmalaysia #riderfoodpanda ♬ Royalty – Egzod & Maestro Chives & Neoni

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved