fbpx

Usahawan ayam goreng reda Nissan GT-R kemalangan selepas 6 jam diambil dari kedai

Nissan GT-R muiz hot chicken kemalangan 01

DUGAAN menimpa seorang usahawan ayam goreng apabila hanya sempat merasai kenikmatan memiliki kereta idamannya selama kira-kira enam jam sebelum terlibat dalam kemalangan.

Dalam satu perkongsian di Instagram, Muhamad Muizzuddin Remle, yang merupakan pemilik francais Muiz Hot Chicken, mengesahkan beliau dan isterinya mengalami kemalangan di Kuantan, Pahang ketika dalam perjalanan pulang ke Muar, Johor.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Muizzuddin Remle (@muizzuddin46)

Melihat kepada gambar-gambar yang dikongsikan, Nissan GT-R yang baru dibeli itu remuk pada bahagian depan dan belakang. Bagaimanapun, Muizzuddin berkata beliau dan isteri tidak mengalami kecederaan serius.

“Allah uji saya dengan satu ujian kecil. Allah tarik seketika satu nikmat dunia untuk uji kesabaran dan kesyukuran saya. Saya tahu ini adalah harta dunia yang sementara. Harta yang paling bernilai adalah nyawa dan isteri saya,” katanya menerusi perkongsian tersebut.

Perkongsian itu mendapat perhatian netizen yang rata-ratanya turut bersimpati dengan ujian yang melanda pemuda itu.

“Semoga dipermudahkan segala urusan. Maybe ada hikmah di sebalik semua ni,” kata leepaka.

Sementara itu, pemilik akaun ‘naimtonewow’ yang berpengalaman memandu GT-R berkuasa 1,000 hp selama lapan tahun turut sempat memberikan nasihat.

“GT-R memang liar sikit, kalau guna tayar runflat kena hati-hati tak boleh bawa lebih 80km/j waktu hujan. Dan kalau dah upgrade stage, gear 1 dan 2 tu memang akan spinning,” katanya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved