fbpx

Berang ditegur isi minyak ke dalam tong, dua warga Singapura tunjuk samseng

warga singapura buat hal iskandar puteri 01

RASANYA tidak keterlaluan jika penulis katakan yang sesetengah warga Singapura cenderung mempamerkan perangai pelik ketika berada di Malaysia.

Terbaru, dua warga negara itu tidak semena-mena ‘naik hantu’ dengan seorang penghantar makanan di sebuah stesen minyak di sekitar Iskandar Puteri, Johor Bahru.

Menurut laporan, kedua-dua lelaki itu bertindak berang setelah ditegur rider terbabit ketika cuba mengisi minyak ke dalam tong dipercayai hendak digunakan untuk aktiviti ‘go-kart’.

Menerusi video berdurasi satu minit 40 saat yang tular di media sosial, kedua-dua lelaki itu dilihat bertengkar dengan rider tersebut sambil ditenangkan oleh dua anggota polis bantuan yang berada di tempat kejadian.

Salah seorang daripada lelaki itu juga bertindak membuka bahagian belakang kenderaan utiliti sukan (SUV) sebelum mengeluarkan sebatang pengunci stereng dipercayai cuba melakukan provokasi kepada rider berkenaan.

Ketua Polis Daerah Iskandar Puteri, Asisten Komisioner Rahmat Ariffin berkata, kejadian tersebut dipercayai berlaku di sebuah stesen minyak Sunway Box di Iskander Puteri pada jam 8.37 malam, 16 Jun lalu.

Laporan polis telah dibuat pada hari yang sama oleh rider berusia 44 tahun itu.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved