fbpx

Anak-anak ditinggal kepanasan dalam Perodua Aruz, ibu bapa pergi beraya!

anak tinggal perodua aruz

UMUM mengetahui Malaysia sedang melalui musim panas melampau sejak beberapa bulan kebelakangan ini. Ramai yang lebih memilih untuk tidak melakukan aktiviti luar, lebih selesa tinggal dalam bilik dengan pendingin hawa bagi mengelakkan berlaku strok haba.

Malangnya, di sebalik musim cuaca panas yang melanda, masih terdapat ibu bapa yang mengambil mudah isu ini dengan meninggalkan anak-anak dalam kereta tanpa pendingin hawa. Enjin kereta ditinggalkan dalam keadaan tidak dihidupkan, hanya tingkap dibuka sedikit.

Perkara ini dikongsikan oleh pengguna Facebook, Nana Nandos, dimana beliau memaklumkan mendengar tangisan dua kanak-kanak yang didakwa kembar di dalam sebuah Perodua Aruz di Taman Kajang Impian.

Melihat kejadian itu, beliau memaklumkan sempat memberikan air kotak untuk menenangkan dua kanak-kanak ini.

Lebih mengejutkan, beliau terpaksa menanti kira-kira 30 minit untuk ibu bapa mereka kembali semula ke kereta selepas beraya ke rumah terbuka berdekatan. Rupanya datuk dan neneknya juga turut bersama!

Dimaklumkan penjaga kepada dua kanak-kanak ini sekadar mengangkat tangan dan senyum kepada wanita ini kerana membantu. Lebih memburukkan keadaan ialah reaksi daripada ibu kanak-kanak ini yang didakwa seolah tidak mengendahkan perkara yang berlaku.

Perkongsian yang dibuat wanita ini telah mendapat perhatian para netizen di mana rata-ratanya menyelar tindakan penjaga dua kanak-kanak ini.

Malah, terdapat netizen yang mencadangkan agar wanita ini membuat laporan isu pengabaian kanak-kanak pada pihak yang bertanggungjawab.

Wanita ini memaklumkan beliau memilih untuk tidak membuat laporan polis. Walau bagaimanapun, beliau memaklumkan perkara ini seharusnya diambil serius.

Beliau akui agak terkejut bagaimana ibu bapa serta penjaga mampu ambil mudah dalam isu menjaga anak-anak ini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved