fbpx

Youtuber terkorban dalam cubaan capai 300km/j dengan superbike

agastya chauhan 02

YOUTUBER dan pempengaruh media sosial popular India, Agastya Chauhan telah terkorban susulan kemalangan ngeri semasa menunggang dari Agra ke Delhi. Laporan media tempatan mengatakan dia sedang menunggang pada kelajuan sekitar 300km/j semasa kemalangan.

Sewaktu menunggang, dia terlanggar pembahagi jalan, menyebabkannya hilang kawalan dan kemalangan, lapor The Economic Times. Perlanggaran itu begitu kuat dan memusnahkan motosikalnya serta menghancurkan topi keledarnya.

Chauhan mengalami kecederaan yang menyebabkannya terkorban. Pihak berkuasa mengisytiharkan dia meninggal di tempat kejadian.

Menurut satu lagi laporan media, The Tribune, pada masa kemalangan, Chauhan sedang merakam tunggangannya dan dikatakan telah berjanji mahu mencapai 300km/j.

“Saya akan tunggang hingga 300km/j dan lihat jika ia mampu pergi lebih lagi,” lapor berita itu memetik kata-katanya dalam video. Polis berkata Chauhan sebahagian dari kumpulan lima penunggang motosikal semasa kemalangan itu.

Chauhan merupakan insan di sebalik saluran Youtube PRO RIDER 1000, dimana dia sering mempamerkan motosikal berprestasi tinggi.

Dikenali dengan minatnya terhadap tunggangan berkelajuan tinggi, video terkini Chauhan yang dimuat naik tiga hari sebelum kemalangan, menunjukkan dia mencapai kelajuan 279km/j. Saluran Youtubenya pada masa ini mempunyai 1.29 juta subscriber, dan telah memuat naik 189 video.

Youtuber berumur 25 tahun itu tinggal di Dehradun, utara India. Walaupun sering menunggang motosikal lain, dia sering dilihat berkongsi video menunggang Kawasaki Ninja ZX-10R.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved