fbpx

Gadis pakai skirt pendek ‘ride’ Yamaha R15 di Bukit Bintang tarik perhatian, bikin ramai bimbang

gadis skirt yamaha r15 01

SEORANG gadis tular di Tiktok apabila dilihat menunggang Yamaha R15 di sekitar Bukit Bintang, Kuala Lumpur.

Menariknya, dia menunggang hanya dengan memakai skirt pendek, lantas menarik perhatian serta membuatkan ramai bimbang akan keselamatannya.

“Sebenarnya ketika itu saya pergi ambil barang, tak tahu ada orang shoot video saya. Ianya dirakam secara spontan. Selepas dapat video, saya kongsi di TikTok saya.

“Pada saya, apabila orang tegur mengenai pakaian, saya tak nak lawan sebaliknya saya kena terima teguran.

“Betul apa yang mereka tegur. Kalau kemalangan, memang risiko kepada saya sebab pakai begitu. Saya sedar kesalahan saya,” katanya kepada mStar.

Dikenali sebagai Yim Ahmeng, gadis berusia 22 tahun yang berasal dari Kuala Lumpur itu meminati dunia permotoran sejak kecil lagi sehingga ia turut menjadi sebahagian daripada kerjayanya hari ini.

“Saya minat motor sejak kecil lagi sebab ayah dan mak pun ‘main’ motor. Sampai satu tahap saya rasa nak bawa motor besar ke sekolah.

“Kemudian masa umur 18, saya tak sambung belajar tapi saya terus kerja. Dalam tiga ke empat bulan simpan duit, saya terus beli motor Ysuku.

“Masa Januari tahun lepas, saya beli pula sport bike model Yamaha R15 V3,” katanya.

“Kini, saya bekerja di kedai motor. Sebab tu juga saya banyak kongsi video mengenai motor. Pada masa sama, saya juga dealer topi keledar,” tambahnya.

Sepanjang menunggang motosikal, dia yang senang disapa Yim pernah berdepan beberapa kejadian malang, namun hatinya tetap kental untuk meneruskan hobi berkenan.

“Saya pernah alami kemalangan ketika layan selekoh di Kuala Kelawang, Negeri Sembilan. Cedera teruk daripada paras pinggang sampai kaki.”

Katanya lagi, dia sebelum ini terpaksa melupakan hobi itu seketika kerana tidak mendapat sokongan bekas teman lelaki, namun kini kembali aktif selepas kecundang dalam percintaan.

“Saya bawa motor laju sebab nak kurangkan stres. Apabila laju, jadi lupa masalah sekejap.

“Saya biasanya akan ride dengan perempuan secara berkumpulan,” ujarnya yang memiliki lebih 100,000 pengikut di laman TikTok.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved