fbpx

Wanita pakai ‘baju kelawar’ tumpaskan peragut

wanita baju kelawar peragut

SEORANG wanita yang berjalan berseorangan tekad melawan peragut yang cuba meragutnya sebelum dia dibantu oleh orang ramai yang berada berdekatan.

Dalam satu rakaman kamera litar tertutup (CCTV), wanita yang memakai ‘baju kelawar’ itu sedang berjalan seorang diri berhampiran sebuah bangunan dihampiri oleh dua lelaki yang menunggang motosikal.

Wanita itu berjalan melepasi kamera CCTV sebelum dia dan dua lelaki bermotosikal muncul semula di skrin dan kelihatan sedang bergelut.

Dalam kejadian yang difahamkan berlaku di Lorong Kuda Persiaran KLCC, Jalan Ampang, lelaki bermotosikal itu cuba meragut beg tangan miliknya.

Bagaimanapun, wanita itu dilihat tidak mengalah dan memegang beg tangannya dengan kuat.

Malah, apabila peragut itu cuba melarikan diri, wanita itu mengejar mereka sambil menarik kembali beg tangan tersebut.

Dalam masa sama, seorang ‘rider’ penghantar makanan datang melanggar motosikal peragut itu serta beberapa orang ramai membantu meleraikan insiden, seterusnya ‘memegang’ kedua-dua peragut itu.

Video tersebut mendapat perhatian warganet yang kagum dengan ketangkasan wanita ‘berbaju kelawar’ itu, dan memuji tindakan pantas penghantar makanan berkenaan.

Nampaknya salah orang peragut itu hendak cuba nasib mereka kali ini kerana terjumpa seorang ‘Batwoman’.

Dalam pada itu, komen di media sosial juga ada mengatakan bahawa ‘rider’ penghantar makanan yang membantu melanggar motosikal peragut itu dicari kerana ada pihak ingin menaja dan membantu beliau membaiki motosikalnya.

Syabas rakyat Malaysia yang bersatu menentang jenayah sebegini. Dan bagi anda yang berjalan kaki, sentiasa berhati-hati dan peka dengan keadaan sekeliling.

Gambar oleh: Facebook Kelab Info Malaysia

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved