fbpx

Perodua Myvi facelift dilihat di jalan awam! Sedang jalani penggambaran iklan?

intip perodua mvi facelift 2021 01

LIHAT apa yang kami terima hari ini, beberapa keping gambar Perodua Myvi facelift 2021! Gambar-gambar ini dikongsi oleh rakan media kami, Funtasticko dari tangkap layar story Instagram @myvitesse, menunjukkan Myvi facelift di tempat awam.

Juga dikenali dengan kod nama D51A, Myvi ini difahamkan berkemungkinan sedang menjalani penggambaran iklan kerana terdapat kain penutup dan SUV Porsche Cayenne dengan kren kamera di atasnya.

Dapat dilihat dengan jelas rupa depan dan belakang Myvi ini yang telah diberikan beberapa perubahan. Di depan, lampu depannya direka semula lebih garang, gril menyerupai Perodua Ativa, cermin sisi hitam, dan bampar rekaan baharu dengan DRL jenis menegak.

Di belakang pula lampu kelihatan tidak berubah, tetapi bahagian luar bampar telah direka semula dengan trim hitam halus menegak menggantikan kemasan seperti rongga udara besar pada Myvi 2017.

Bahagian sisi seperti tiada perubahan, dimana Myvi ini mendapat rim rekaan sama dengan saiz 15-inci.

Dilaporkan sebelum ini bahawa Perodua Myvi facelift bukan sahaja akan mendapat rupa baharu, tetapi juga kemas kini dari aspek mekanikal.

Myvi D51A akan mendapat kotak gear baharu D-CVT seperti pada Ativa, menggantikan kotak gear 4AT automatik 4-kelajuan pada model semasa.

Enjinnya masih sama, tetapi tetap menarik untuk membandingkan perbezaannya dengan Ativa memandangkan Myvi menggunakan enjin 2NR-VE 1.5-liter naturally-aspirated (dan 1NR-VE 1.3-liter), tetapi Ativa dipacu oleh 1.0-liter turbo.

Dijangkakan juga Myvi akan mendapat ciri keselamatan lebih maju iaitu ASA 3.0. Bergantung kepada varian, ia akan merangkumi Lane Departure Warning (LDW), Blind Spot Monitor System (BSM) dan Lane Keep Control (LKC).

Bagaimana rupa akhir King Highway ini nanti? Sama-sama kita nantikan semasa pelancarannya!

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved