fbpx

Tip berguna untuk tingkatkan pengalaman memandu anda

Pusat Flagship Nissan 3S Petaling Jaya 03

Adakah anda berfikir tentang membeli kereta baharu?

Jika anda sering membawa keluarga pulang ke kampung atau bercuti, kereta itu harus mempunyai ciri-ciri tertentu bagi memastikan seisi sekeluarga sentiasa selesa sepanjang perjalanan.

Berikut adalah tip-tip penting yang anda perlu ambil perhatian sebelum menjenguk showroom terdekat.

Sistem navigasi

Yang pertama, pastikan kereta tersebut mempunyai sistem navigasi GPS. Ia boleh menjadikan perjalanan anda lebih lancar, terutamanya jika menuju ke tempat yang belum pernah dikunjungi.

Selain itu, GPS boleh memberikan anda maklumat terkini mengenai keadaan trafik dan laluan perjalanan terpantas.

Tempat duduk yang selesa

Jika mampu, dapatkan kereta yang mempunyai kerusi ergonomik dan sokongan lumbar.

Untuk tempat duduk penumpang belakang, pastikan kerusi mereka tidak terlalu tegak. Sokongan peha yang cukup juga sangat dihargai!

Sistem hiburan

Untuk perjalanan yang aman, anda juga memerlukan sumber hiburan. Ada model kereta yang mempunyai skrin belakang untuk menonton video atau disambungkan ke permainan.

Selain itu, sistem audio yang bagus boleh membuatkan anda terhibur sepanjang perjalanan. Carilah kenderaan yang mempunyai port USB pada setiap barisan tempat duduk.

Teknologi canggih (tip bonus untuk perokok dewasa sahaja)

Jika anda merokok, jangan sesekali nyalakan rokok di dalam kereta. Bau asap rokok sudah tentu akan ‘merosakkan’ mood penumpang, lebih lagi kalau bini duduk di sebelah!

Alternatif tanpa asap seperti peranti pemanas tembakau IQOS ILUMA mungkin jawapannya.

Dengan menggunakan teknologi SMARTCORE INDUCTION SYSTEM™, peranti IQOS ILUMA memanaskan tembakau sehingga 365°C tanpa membakarnya. Anda masih menikmati kepuasan rasa tembakau sebenar – tanpa sebarang asap dan abu.

Sudah tentu, anda harus menggunakan IQOS ILUMA semasa berehat di R&R, dan bukan semasa memandu.

Oleh kerana IOQS tidak membakar tembakau, anda tidak perlu bimbang tentang bau rokok mengganggu sesiapa sahaja di sekeliling anda.

Bukan itu sahaja, IQOS ILUMA juga tidak menghasilkan abu atau sebarang sisa tembakau, jadi pengguna tidak lagi perlu membersihkan peranti setiap kali ia digunakan.

Jika dibandingkan dengan peranti IQOS generasi terdahulu dan lil, IQOS ILUMA menampilkan rekaan tanpa bilah, jadi pengguna tidak lagi perlu menghadapi masalah bilah patah.

Ciri-ciri yang di atas adalah penting untuk menjadikan kereta anda selesa untuk pemandu dan penumpang sekalian, terutamanya bagi perjalanan jarak jauh. Selamat jalan!

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang IQOS ILUMA, sila layari laman web rasmi mereka.

IQOS ILUMA™ direka khas untuk digunakan bersama SMARTCORE STICKS™ sahaja. Sila pastikan bahawa IQOS ILUMA™ dan SMARTCORE STICKS™ tidak digunakan dengan IQOS generasi terdahulu atau mana-mana peranti lil kerana ianya boleh menyebabkan kerosakan pada peranti anda. Maklumat lanjut di iqos.com.

Produk ini bukan bebas risiko dan memberikan nikotin yang menyebabkan ketagihan. Hanya untuk kegunaan orang dewasa yang masih ingin terus merokok atau menggunakan produk nikotin yang lain.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved