fbpx

VW ID.3 takkan bertahan lama, bakal digantikan oleh Golf Mk9 EV

2023-Volkswagen-ID.3-2

Jangka hayat kereta elektrik kecil Volkswagen ID.3 mungkin tidak akan bertahan lebih lama.

Dalam satu laporan Top Gear, ketua pembangunan teknikal VW Kai Grünitz memberitahu peranan ID.3 mungkin akan diisi oleh kehadiran model Golf generasi kesembilan.

Ujarnya, “tiada ruang mencukupi untuk kami menawarkan dua atau tiga model berbeza untuk pelanggan sasaran yang sama.

“Kami sedang membangunkan Golf berkuasa elektrik penuh, dan kami mempunyai idea bagaimana ia bakal mengambil bentuk, namun kami akan meneliti terlebih dahulu bagaimana pasaran berkembang.

 

 

Volkswagen Golf generasi baharu telah disahkan hanya akan ditawarkan sebagai model berkuasa elektrik sepenuh masa, dan dibina berdasarkan pelantar Scalable Systems Platform VW.

Kehadiran Golf Mk9 tidak menandakan pengakhiran serta-merta bagi model ID.3.

Grünitz menambah, akan ada satu masa di mana kedua-dua model itu akan dijual serentak, sebelum mereka menamatkan secara terus penawaran ID.3.

Selain daripada Golf standard, Golf GTI dan Golf R juga dijangka akan terus ditawarkan selepas era enjin pembakaran dalaman ditamatkan, di mana Volkswagen merancang untuk mengakhiri produksi kereta ICE di Eropah menjelang 2033.

 

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved