fbpx

Tesla Supercharger V4, cas bateri 40 peratus dalam 10 minit!

tesla-v4-superchargers-in-the-netherlands-source-tesla—teslacharging-x

Di Malaysia, kita sudah pun mempunyai jaringan pengecasan Tesla Supercharger V3.

Di beberapa tempat di negara Amerika Syarikat seperti Nevada, Alabama dan Oregon, pengguna dan pemilik Tesla kini disediakan dengan kemudahan Supercharger V4 yang lebih terkini, dan membawakan rekaan badan yang lebih solid.

Berbeza dengan Supercharger V3, Supercharger V4 kini menyediakan penyesuai CCS-1 (Magic Dock), pembaca kad kredit digital, skrin paparan yang kompak, serta kabel pengecas sepanjang 3 meter.

 

Kemudahan penyesuai Magic Dock ini kelak membolehkan pemilik EV bukan berjenama Tesla boleh mengecas kenderaan elektrik mereka.

Berdasarkan video demonstrasi oleh YouTuber Kim Java, Supercharger V4 ini mampu mengecas bateri Tesla Model 3 dari SoC 20 hingga 60 peratus dalam tempoh masa 10 minit sahaja.

Buat masa ini, Supercharger V4 masih lagi menarik kuasa daripada kabinet V3, namun terdapat potensi untuk pengecasan yang lebih pantas pada masa akan datang.

Ini kerana secara teorinya, Supercharger V4 mempunyai keupayaan pengecasan setinggi 615 kW berdasarkan pelekat spesifikasi yang terdapat pada badan pengecas tersebut.

Tesla Supercharger V3
Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved