fbpx

Mercedes-AMG A35 4Matic akhirnya tiba, 306hp, RM344k

mercedes-amg a35 amg 4matic 2024 01

SELEPAS lebih setahun pengenalan Mercedes A-Class facelift, kini Mercedes-Benz Malaysia (MBM) membawa pula AMG A35 yang terkini.

Sedan kompak ini dipasang di Malaysia (CKD) dan boleh menjadi milik anda pada harga RM343,888 (harga atas jalan tanpa insurans).

Nadi kepada A35 ini ialah enjin 2.0-liter turbo 4-silinder berkuasa 306hp dan 400Nm tork. Enjin ini mendapat tambahan kuasa sehingga 10kW dan 150Nm dari sistem elektrik hibrid 48volt untuk bantuan semasa mula bergerak.

Kesemua output disalurkan ke empat-empat roda menggunakan kotak gear 8-kelajuan AMG Speedshift dan sistem pacuan 4Matic.

Dari segi rekaan luaran, Mercedes-AMG A35 4Matic mendapat gril AMG, lencana bulat AMG, apron depan baharu, spoiler belakang, rekaan lampu depan dikemas kini, ekzos bulat, rim AMG 19-inci 5-bilah, kaliper brek merah, dan Adaptive Highbeam Assist Plus.

Di dalam kabin, sedan kompak sporti ini dilengkapi dengan roda stereng berserta suis AMG Dynamic Select, panel sesentuh pada stereng, balutan kulit Nappa, tempat duduk sports, kemasan AMG Design berwarna hitam dan perak, tali pinggang merah, lampu ambien 64 warna, dan pemijak sisi menyala.

Sama seperti model-model lain, A35 juga didatangkan dengan sistem MBUX NTG7 terkini dengan pelbagai ciri dipertingkat, selain sistem audio Burmester dan USB Package Plus.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved