fbpx

VMoto lancar dua motosikal elektrik di Malaysia – dari RM20k

vmoto-malaysia-motosikal-elektrik-12

Ni Hsin EV Tech Sdn Bhd (NH EV Tech) telah melancar dua motosikal elektrik untuk pasaran Malaysia menerusi VMoto TCMax dan CPx Pro dengan masing-masing dijual pada harga RM19,900 dan RM25,900. 

Sekali imbas, VMoto TCMax menampilkan gaya ala ‘cafe racer’ dengan lampu LED bulat di hadapan. Trenkuasa pula hadir menerusi motor elektrik yang menjana 5.1kW/6.8hp dan 160Nm. Motosikal ini dikuasakan bateri lithium polimer 72V 45 Ah 3.24 kWh. 

Menurut NH EV Tech, TCMax memerlukan masa 4.5 jam untuk cas penuh (dari kosong) menggunakan sumber AC yang dibekalkan bersama. 

VMoto mendakwa TCMax boleh mencapai kelajuan sehingga 95km/j dan boleh berjalan sejauh 130km dengan setiap cas penuh. 

Antara ciri ditawarkan:

  • rim 17-inci
  • cakera brek depan dan belakang
  • sistem CBS (combine braking system)
  • meter analog dan LCD

Sementara itu, VMoto CPx Pro pula merupakan sebuah skuter elektrik yang memuatkan dua bateri 60V 45Ah yang boleh dialihkan.  Susulan penggunaan bateri yang lebih besar, CPx Pro ini boleh bergerak sejauh 220km. Cas penuh pula memakan masa sekitar 3.5jam. 

CPx Pro ini dikuasakan motor elektrik yang menjana 8kW/10.7hp dan 258Nm dan mampu merekodkan kelajuan sehingga 105km/j.  Menariknya, skuter ini juga ada fungsi ‘reverse’ bagi memudahkan pengguna.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved