fbpx

Pro-Net perluas rangkaian pengecasan di seluruh negara, kini ada 36 ruang pengecas

smart JB (Motor Future)

PRO-NET, pengedar rasmi kenderaan smart di Malaysia, telah mengembangkan lagi rangkaian infrastruktur pengecasannya bagi memenuhi permintaan yang semakin meningkat terhadap Kenderaan Tenaga Baharu (NEV).

Sejak memperkenalkan pengecas DC di ibu pejabat Proton pada Oktober tahun lalu, Pro-Net telah mengambil langkah proaktif dalam memperluas infrastruktur pengecasannya KE seluruh pengedar Proton Edar.

Dengan kerjasama Gentari, syarikat itu telah berjaya membuka enam pengecas DC, dengan jumlah keseluruhan 12 ruang pengecas dengan setiap satunya dilengkapi dengan dua nozel. Ia melibatkan unit pengecas 50 kW, 100 kW, dan 120 kW, serta tiga unit pengecas 60 kW.

Sementara itu, pemasangan lima pengecas DC dan 13 pengecas AC telah meningkatkan jumlah keseluruhan pengecas kepada 22 ruang pengecas.

Pro-Net juga bersedia meluaskan kehadirannya dalam perancangan yang akan datang untuk memperkenalkan infrastruktur pengecasan tambahan sebagai sebahagian daripada rangkaian pembangunan pengedar di Sabah.

Pada masa kini, lebih 70% daripada stesen pengecasan awam boleh diakses melalui Aplikasi Hello smart, hasil usaha kerjasama strategik dengan chargEV, JomCharge, dan Gentari.

Aplikasi Hello smart mengakses pengguna ke rangkaian stesen, termasuk status penggunaan stesen dan dapat memulakan sesi pengecasan dengan mudah.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved