fbpx

CAM Kingo kini di Malaysia, van automatik 6-kelajuan pertama, enjin Euro 5, sehingga 18 tempat duduk

cam kingo 6at 01

CAM Kingo diperkenalkan untuk pasaran Malaysia dengan versi terbaharu iaitu 6AT. Dibawa masuk oleh R&A Marketing iaitu anak syarikat Sendok Group, van itu dilancarkan di acara Malaysia Commercial Vehicle Expo 2024 (MCVE 2024).

Selain kotak gear automatik 6-kelajuan yang dikatakan pertama dalam kelasnya, CAM Kingo 6AT juga menampilkan enjin diesel Euro 5 2.5-liter turbodiesel yang menjana 145hp dan 400Nm tork, lebih tinggi berbanding 350Nm pada versi sebelumnya.

Enjin Kingo 6AT ini juga dikatakan mempunyai sela masa servis 20,000km, bermakna ia tidak perlu diservis terlalu kerap seperti van-van lain dalam pasaran ini. Jaminan pula ialah enam tahun atau 200,000km, yang mana dahulu.

Kotak gear automatik 6-kelajuan pada Kingo baharu ini didatangkan dengan tiga mod; automatik, manual, dan sport. Ia juga mempunyai logik khas untuk pertukaran gear lancar, selain bantuan kawalan suhu tinggi dan rendah, serta kawalan naik/turun bukit.

Brek adalah cakera di depan, dan dram di belakang, berserta ABS dan EBD. Van ini dilengkapi rim 16-inci dengan tayar 215/75.

CAM Kingo 6AT baharu ini boleh didapati dalam dua konfigurasi iaitu 15 dan 18 tempat duduk. Setiap tempat duduk mendapat tali pinggang keledar tiga-poin, dan setiap baris mempunyai soket USB dan corong penghawa dingin.

Ciri standard luaran termasuklah cermin sisi berkuasa dengan lampu belok LED, lampu depan projektor dengan DRL, lampu kabus, lampu brek ketiga posisi tinggi, dan cermin belakang dengan fungsi penghilang wap.

Kelengkapan dalaman lain pula terdiri dari paparan skrin infotainmen 10-inci dengan Bluetooth dan USB, enam pembesar suara, kamera undur, dan pengesan undur.

CAM Kingo 6AT baharu dijual pada harga RM144,800 untuk 15 tempat duduk dan RM164,800 untuk 18 tempat duduk.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved