fbpx

Mitsubishi Xpander kekal MPV bukan nasional terlaris di Malaysia

Mitsubishi XPANDER- Malaysia’s No. 1 Non National MPV

MITSUBISHI Motors Malaysia (MMM) mengumumkan bahawa Xpander berjaya mengekalkan kedudukannya sebagai MPV bukan nasional paling laris di negara ini dengan jualan sebanyak 11,384 unit dalam tahun kewangan 2023 (April 2023 hingga Mac 2024).

“Kami teruja menyaksikan penguasaan berterusan Xpander di Malaysia. Pencapaian ini adalah bukti komitmen kami dalam memberikan kenderaan berkualiti tinggi yang dapat memenuhi keperluaan dan keutamaan pelanggan Malaysia,” kata Shinya Ikeda, Ketua Pegawai Eksekutif MMM.

“Tempat No.1 ini juga menunjukkan bahawa Xpander adalah pilihan utama dalam kalangan keluarga Malaysia yang mencari MPV serba boleh,” tambah beliau.

Sementara itu, Triton pula merekodkan jualan sebanyak 8,636 unit dalam tahun kewangan 2023, membolehkannya terus berada di kedudukan dua teratas dalam segmen trak pikap.

Tambah Ikeda lagi, “Mitsubishi Motors Malaysia ialah tiga jenama bukan nasional teratas di Malaysia. Untuk 2024, Mitsubishi Motors terus memulakan perubahan ke arah yang lebih baik dan pengalaman pemilikan dengan standard tertinggi. Kami teruja untuk terus maju dan menghargai semua pelanggan kami atas sokongan setia mereka terhadap jenama Mitsubishi.”

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved