fbpx

Mercedes-Benz GLE450 4Matic dikemaskini untuk 2024 – 14hp lebih kuasa, RM529k, CKD

mercedes gle450 4matic 01

MERCEDES-Benz Malaysia (MBM) mengumumkan ketibaan GLE 2024 untuk pasaran negara ini. SUV premium saiz sederhana itu ditawarkan dalam varian tunggal GLE450 4Matic, dengan harga RM528,888.

Dipasang di kilang MBM di Pekan, Pahang, Mercedes GLE450 2024 mendapat penambahbaikan luar dan dalaman berbanding model sebelumnya. Nyalaan lampu depan dan belakang, rekaan bampar dan gril kesemuanya diperbaharui.

Ia juga hadir dengan pakej AMG Line, yang merangkumi rim AMG 21-inci, brek lebih besar, dan cladding sporti di gerbang roda. GLE450 2024 kini ditawarkan dnegan empat pilihan warna iaitu Obsidian Black, Selenite Grey, High-tech Silver, dan satu warna “highlight” baharu, Manufaktur Diamond White Bright.

Enjin masih kekal dengan 3.0-liter turbo 6-silinder sebaris dan sistem mild-hybrid, tetapi output kini lebih tinggi, iaitu 381hp dan 500Nm tork. Kuasa disalurkan ke semua roda melalui kotak gear automatik 9-kelajuan dan sistem 4Matic.

Sistem ISG (Integrated Starter Generator) 48volt pula akan memberikan boost tambahan 20hp dan 200Nm, dan membolehkan SUV besar ini mencapai 100km/j dalam hanya 5.6 saat. Kelajuan maksima dihadkan pada 250km/j.

Sistem suspensi udara Airmatic masih datang sebagai standard, bersama penyerap hentak boleh-laras yang dikawal dari butang Dynamic Select.

Di bahagian dalam, Mercedes GLE450 4Matic dilengkapi dengan roda stereng terkini dengan pad sesentuh, sistem MBUX dengan skrin 12.3-inci, dan sambungan Apple CarPlay serta Android Auto.

Ciri lain termasuklah balutan kulit Artico dan microfibre, kemasan kayu Anthracite, sirip pendingin hawa dengan kemasan krom, dan sistem audio Burmester 590watt dengan 13 pembesar suara dan Dolby Atmos.

SUV ini juga didatangkan dengan MBUX Navigation Premium dengan paparan AR (augmented reality), serta Driving Assistance Package Plus yang merangkumi Active Steering Assist, Evasive Steering Assist, dan PRE-Safe Impulse Side.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved