fbpx

Toyota Yaris G Limited dilancarkan – 600 unit sahaja, RM100k

Toyota Yaris G Limited 01

PEMINAT Toyota Yaris kini boleh mendapatkan varian baharu yang dikenali sebagai Yaris G Limited, yang menawarkan naik taraf prestasi dan rekaan yang lebih sporty.

Bermula dengan bahagian luaran, Yaris G Limited tampil dengan kit aero yang dihiasi trim merah pada bampar hadapan, skirt sisi dan diffuser belakang.

 

Selain itu, ia juga boleh dikenali menerusi lencana G Limited pada bahagian tailgate, serta cat hitam pada bumbung, tiang, cermin sisi dan spoiler.

Ia boleh didapati pelbagai warna termasuk warna dua tona Red Mica Metallic dan Platinum White Pearl.

Apa yang lebih penting, varian ini telah diberikan peningkatan dari segi prestasi. Untuk bahagian enjin, Yaris G Limited mendapat pengawal pendikit dan cold air intake.

Pengawal pendikit mempertingkatkan nisbah input dan output untuk respon enjin yang lebih baik, manakala cold air intake pula meningkatkan pecutan dengan menyedut lebih banyak udara ke enjin.

Tidak pasti sama ada output enjin 1.5-liter empat silinder 2NR-FE kini lebih tinggi atau pun tidak, namun dalam konfigurasi asalnya, enjin itu menghasilkan 107 PS dan 140 Nm.

Pendengalian hatchback ini turut dipertingkatkan menerusi penggunaan chassis brace dan penyerap hentak yang lebih keras bagi mengurangkan olengan dan meningkatkan cengkaman.

Untuk kelengkapan, tiada sebarang perubahan bermakna ia hadir dengan ciri-ciri yang sama seperti Yaris G standard seperti lampu LED, rim 16 inci, skrin sentuh 9 inci dan Toyota Safety Sense (TSS).

Harga jualan Yaris G Limited bermula dari RM99,600 (OTR tanpa insuran) dengan waranti tanpa had perbatuan selama lima tahun.

Untuk naik taraf prestasi pula, setiap aksesori tambahan didatangkan dengan waranti selama satu tahun atau 20,000 km.

Mereka yang berminat dengan Yaris G Limited perlu cepat kerana hanya 600 unit akan ditawarkan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved