fbpx

Yamaha NVX kini dalam 4 warna baharu – dari RM9,998

Yamaha NVX 2024 02

UNTUK tahun 2024, Yamaha NVX kini boleh didapati dalam warna empat pilihan warna baharu iaitu Blue dan Bronze untuk versi standard, serta Cyan Sky dan Premium Navy untuk versi ABS.

Menurut Hong Leong Yamaha Motor (HLYM), NVX baharu boleh didapati menerusi semua wakil pengedar sah Yamaha di seluruh negara bermula 24 April 2024, dengan harga runcit RM9,998 untuk standard dan RM11,698 untuk ABS.

Tiada sebarang perubahan dari segi spesifikasi. Seperti sebelum ini, NVX dikuasakan oleh enjin sejukan cecair silinder tunggal 155 cc yang menjana 15.4 PS pada 8,000 rpm dan 13.9 Nm pada 6,500 rpm.

Ia dibina menggunakan kerangka backbone yang dipadankan dengan suspensi jenis fork teleskopik pada bahagian depan dan lengan ayun pada bahagian belakang. Untuk brek pula, kedua-dua versi dilengkapi dengan cakera hidraulik tunggal dan gelendong.

Kelengkapan lain yang terdapat pada model ini termasuklah lampu LED pada bahagian depan dan belakang, sistem Stop & Start, panel istrumen LCD, soket pengecas USB dan sistem kunci pintar.

Turut disertakan adalah sistem Y-Connect yang membolehkan penunggang menyambungkan telefon pintar mereka untuk mendapatkan maklumat seperti status bateri, penggunaan bahan api dan sebagainya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved