fbpx

Tayar Continental MaxContact MC7 kini di Malaysia

16比9(1920x1080px)

CONTINENTAL Tyres baru-baru ini melancarkan tayar MaxContact MC7 ke pasaran Malaysia. Tayar berprestasi tinggi ini direka khusus untuk kawasan bandar serta disesuaikan untuk memenuhi keperluan pemandu di Asia Pasifik (APAC).

Tolga Mutlu, Ketua Pengurusan Produk, Continental Replacement Tyres APAC berkata, MaxContact MC7 dibangunkan dan diuji oleh pasukan terdiri daripada 25 jurutera dan pakar bahan, melibatkan lebih 8,000 jam dalam penyelidikan dan pembangunan.

Menurut syarikat itu, tayar MaxContact MC7 memberikan pengendalian yang stabil ketika mengambil selekoh lebih tajam menerusi pengoptimuman pengagihan tekanan dalam tayar.

Ini dicapai dengan memaksimumkan kawasan sentuhan dengan jalan untuk mencipta jejak yang lebih luas dengan Cornering Macroblocks, sekali gus mengagihkan semula daya untuk pemanduan yang lebih terkawal dan stabil.

Kompaun ReFlex MaxContact MC7 juga menghasilkan rintangan yang lebih tinggi terhadap ubah bentuk tayar (tyre deformation) serta membawa kepada tindak balas dan ketepatan yang lebih baik.

Direka bentuk untuk memastikan keselamatan walaupun semasa musim hujan yang kerap di APAC, termasuk Malaysia, MaxContact MC7 mempunyai tahap cengkaman yang lebih tinggi serta jarak membrek yang lebih pendek untuk memastikan pemanduan yang stabil dan selamat.

3D Laser-cut Sipes meningkatkan cengkaman dan brek dalam keadaan basah, mengurangkan risiko penyatahan air (aquaplaning) dengan menolak keluar air melalui alur tayar dengan cepat.

Teknologi silika dalam sebatian ReFlex meningkatkan pemindahan tenaga kinetik kepada haba apabila membrek, sekali gus membawa kepada jarak membrek yang lebih pendek di jalan kering dan juga basah.

Two-in-1 Noise Breaker 3.0 yang telah dinaik taraf memecahkan gelombang bunyi, mencegah bunyi daripada terkumpul dan masuk ke dalam kabin kereta.

Menurut Continental, pengguna tayar maxContact MC7 boleh menikmati pemanduan yang lebih senyap walaupun memandu kereta sport.

Tayar MaxContact MC7 boleh didapati dalam saiz antara 16 hingga 21 inci, dan tersedia untuk pembelian di seluruh pasaran APAC mulai suku pertama 2024.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved