fbpx

Volkswagen Touareg R-Line dilancarkan di Malaysia – RM470k

Volkswagen Touareg R-Line Launch 01

SEPERTI yang dijanjikan, Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) secara rasminya melancarkan Volkswagen Touareg R-Line, menandakan kemasukan semula SUV flagship itu ke pasaran tempatan selepas 12 tahun.

Untuk pengetahuan, ini merupakan model generasi ketiga versi facelift yang diperkenalkan di peringkat global pada Mei tahun lalu.

Untuk pasaran Malaysia, Touareg R-Line dipasang secara tempatan di Pekan, Pahang dan dijual pada harga bermula dari RM469,990 termasuk Pakej Jaminan Volkswagen (Volkswagen Assurance Package, VAP).

Touareg tampil lebih garang dengan pakej R-Line yang sporty, bahagian hadapan yang telah direka semula, logo ‘R’ pada bahagian pintu dan gril, serta rim aloi Braga berukuran 20 inci.

Ia juga membawakan teknologi pencahayaan tercanggih menerusi lampu IQ.Light HD Matrix yang mempunyai lebih 38,000 unit LED mikro interaktif yang dikatakan dapat menerangi jalan dengan lebih tepat.

Selain itu, terdapat juga lampu lopak yang bertindak untuk menyuluh permukaan jalan dengan logo Volkswagen setiap kali pintu dibuka.

Di dalam, anda akan menemui Innovision Cockpit yang membawakan rekaan satu skrin. Ia terdiri daripada kluster instrumen digital berukuran 12.3 inci untuk pemandu serta skrin sentuh 15 inci bersama sistem infohibur Discover Pro Max dan Wireless App-Connect.

Selain itu, terdapat juga pengecas tanpa wayar, lima port USB-C Type C berkapasiti 45W, sistem pendingin hawa empat zon, kerusi Active Climate untuk pemandu dan penumpang hadapan, dan sistem audio Dynaudio Consequence 730W dengan amplifier 80W dan 13 pembesar suara termasuk subwoofer di dalam but.

Memacu Touareg R-Line adalah enjin TSI 3.0-liter V6 yang menghasilkan 340 PS dan 450 Nm, disalurkan ke roda menerusi transmisi automatik lapan kelajuan dan sistem pacuan semua roda 4Motion.

Sistem suspensi udara yang disertakan secara standard boleh mengubah suai ketinggian kenderaan selari dengan keadaan permukaan jalan. Ia juga boleh merendahkan ketinggian sebanyak 40 mm untuk memuatkan dan memunggah barang dari ruang kargo dengan lebih mudah.

Dari segi keselamatan, SUV ini didatangkan dengan sistem IQ.Drive yang menawarkan ciri-ciri seperti Adaptive Cruise Control, Autonomous Emergency Braking Front Assist, Automatic Post-Collision Braking, Lane Assist, Lane Keeping, Park Assist, Front Cross Traffic Assist dan Rear Cross Traffic Alert.

Turut disertakan adalah ciri Night Vision yang menggunakan sensor inframerah untuk mengesan suhu badan manusia atau haiwan sehingga 130 meter untuk memberikan pemandu pandangan yang lebih baik pada waktu malam.

Touareg R-Line boleh didapati dalam lima warna iaitu Lapiz Blue, Silicon Grey, Grenadilla Black, Oryx White dan Dolomite Silver.

Ia didatangkan dengan Pakej Jaminan Volkswagen yang merangkumi penyelenggaraan percuma, jaminan tanpa had perbatuan dan pakej bantuan tepi jalan percuma selama lima tahun.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved