fbpx

Isuzu medium-duty FVR kini dengan enjin Euro 5, kotak gear AMT

isuzu fvr smoother 14

ISUZU Malaysia hari ini memperkenalkan FVR 240 yang diperbaharui dengan dua ciri utama iaitu enjin Euro 5 dan kotak gear AMT (automated manual transmission) 6-kelajuan.

Pengenalan transmisi AMT ini bukanlah baharu di Malaysia, kerana Isuzu sebelum ini memberikannya pada trak heavy-duty Giga dan light-duty ELF.

Jadi kali ini, giliran FVR medium-duty pula mendapat kotak gear separa automatik ini. FVR merupakan trak chasis tegar 4×2 dengan kelas 19 tan.

Berkenaan enjin tadi, Isuzu FVR 240 kini dilengkapi dengan penarafan Euro 5. Enjin diesel 6-silinder dengan kapasiti 7.8-liter itu menjana 240hp dan 706Nm tork, dan ia boleh menerima diesel B20.

Transmisi AMT dengan dua-pedal direka untuk mengurangkan beban kepada pemandu dan paling penting, mengurangkan downtime disebabkan penyelenggaraan klac.

Ciri lain pada Isuzu FVR 240 baharu ini adalah lampu depan LED, beg udara SRS, brek ABS, soket pengecasan USB, penggera kabin condong, Hill Start Aid, dan Immobiliser.

Isuzu FVR 240 baharu juga dilindungi dengan jaminan 3-tahun atau 200,000km (yang mana dahulu).

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved