fbpx

Allianz EV Shield tawar perlindungan pengecas mudah alih yang pertama

allianz ev shield 01

ALLIANZ General Insurance Company (Malaysia) Berhad melancarkan insurans baharu iaitu Allianz EV Shield untuk kenderaan elektrik (EV) bagi pengecasan mudah-alih bagi kenderaan EV yang kehabisan cas.

Menurut Allianz, insurans sebegini adalah yang pertama seumpamanya dalam industri.

Allianz EV Rangers yang telah memulakan operasi di Lembah Klang menyediakan perkhidmatan mengecas mudah alih yang boleh mengecas kenderaan untuk sampai ke fasiliti mengecas yang terdekat.

Pelanggan dengan perlindungan Allianz EV Shield akan mendapat manfaat yang melindungi pelbagai titik sentuh berkaitan mengecas EV.

Ini termasuklah RM15,000 untuk kehilangan atau kerosakan akibat kebakaran, kecurian dan bencana alam terhadap kotak dinding pengecas dan RM2,000 untuk kerosakan akibat kebakaran, kecurian dan bencana alam terhadap kabel pengecas mudah alih.

Jika kejadian yang tidak diingini berlaku ketika menggunakan pengecas EV awam, sebuah perlindungan ehsan sehingga RM5,000 akan diberikan untuk kos pembaikan atau untuk perbelanjaan perubatan jika kenderaan rosak dan orang yang diinsuranskan mengalami kecederaan anggota badan.

Selain itu, orang yang diinsuranskan dilindungi sehingga RM50,000 untuk kecederaan anggota badan pihak ketiga dan kerosakan harta yang disebabkan oleh penggunaan langsung pengecas dinding EV di rumah oleh orang yang diinsuranskan.

Ketua Pegawai Eksekutif Allianz Malaysia, Sean Wang berkata: “Dengan produk terbaru kami, kami telah mengenal pasti titik sentuh yang biasa dihadapi oleh pelanggan dan telah mereka penyelesaian yang menyeluruh.

“Misalnya, jika anda kehabisan bateri dalam perjalanan untuk menaiki pesawat, Allianz EV Rangers kami akan segera sampai kepada anda, cas bateri EV anda dan anda boleh meneruskan perjalanan.”

Untuk maklumat lanjut berkenaan Allianz EV Shield, layari https://www.allianz.com.my/personal/home-motor-and-travel/car-and-motorcycle/ev-shield.html.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved