fbpx

Honda RS-X kini dalam warna Mat Ion Blue Metallic

Honda RS-X Mat Ion Blue Metallic 01

SELEPAS mengumumkan barisan warna baharu untuk Honda RS-X pada Januari lalu, Boon Siew Honda (BSH) hari ini mengumumkan satu lagi pilihan warna untuk kapcai itu iaitu Mat Ion Blue Metallic.

Menurut BSH, warna tersebut akan tersedia di semua pengedar sah Honda di seluruh negara mulai esok, 22 Februari 2024, dengan harga bermula dari RM9,798 tidak termasuk cukai jalan, insurans dan pendaftaran.

Tiada sebarang perubahan mekanikal, bermakna ia masih dikuasakan oleh enjin 150 cc DOHC bertaraf Euro 4 yang menghasilkan 15.8 hp pada 9,000 rpm dan 13.6 Nm pada 7,000 rpm. Enjin itu dipadankan dengan transmisi enam kelajuan.

Untuk casis, RS-X menggunakan kerangka tiub berkembar yang dipadankan dengan fork teleskopik dan lengan ayun. Set roda pula merangkumi rim 17 inci yang dibalut tayar tanpa tiub bersaiz 90/80 di depan dan 120/70 di belakang.

Sistem brek pula terdiri daripada cakera hidraulik pada bahagian depan dan belakang, berserta ABS. Model ini juga didatangkan dengan lampu LED, panel meter digital dan tangki bahan api berkapasiti 4.5 liter.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved