fbpx

Kia Carnival 2024 kini dibuka untuk tempahan – 3 varian, harga dari RM199k

Kia Carnival 2024 01

DINAMIKJAYA Motors Sdn Bhd, pengedar rasmi jenama Kia di Malaysia, telah memperkenalkan Kia Carnival model tahun 2024.

Seperti sebelum ini, Carnival dipasang secara tempatan dan boleh didapati dalam konfigurasi tujuh, lapan dan 11 tempat duduk. Bagaimanapun, bilangan varian yang ditawarkan telah dikurangkan daripada empat kepada tiga iaitu:

  • 2.2L 11 tempat duduk – RM198,500
  • 2.2L 8 tempat duduk – RM245,888
  • 2.2L 7 tempat duduk – RM259,888

Ketiga-tiga varian dikuasakan oleh enjin 2.2-liter turbodiesel yang menghasilkan 199 hp pada 3,800 rpm dan 440 Nm dari 1,750 hingga 2,750 rpm.

Enjin berkenaan dipadankan dengan transmisi automatik lapan kelajuan yang ditugaskan untuk menyalurkan kuasa ke roda hadapan.

Apa yang baharu dengan model tahun 2024 ini? Menurut Dinamikjaya, penampilan Carnival tujuh dan lapan tempat duduk kini dipertingkatkan dengan rim aloi 19 inci berwarna hitam dan upholsteri leatherette hitam dan kelabu.

Selain itu, kedua-dua varian berkenaan mengekalkan ciri-ciri premium yang ditawarkan sebelum ini seperti lampu nyalaan siang LED, bumbung suria berkembar, Smart Power Sliding Door dan Smart Power Tailgate.

Bukan itu sahaja, ciri pemanas dan penyejuk tempat duduk, lampu dalaman LED dan Surround View Monitor turut dikekalkan. Bagaimanapun, kerusi Premium Relaxation hanya tersedia pada varian tujuh tempat duduk yang mempunyai konfigurasi 2-2-3.

Sementara itu, Carnival 11 tempat duduk terus menawarkan empat barisan tempat duduk dengan konfigurasi 2-3-3-3, sesuai untuk mereka yang mempunyai keluarga yang besar.

Untuk sistem infohibur, Carnival didatangkan dengan skrin sentuh berukuran 12.3 inci dengan sokongan Apple CarPlay dan Android Auto, serta beberapa ciri kemudahan lain seperti pengecas wayarles, Bluetooth dan tujuh port pengecas USB.

Sistem keselamatan untuk varian tujuh dan lapan tempat duduk telah dipertingkatkan menerusi penambahan satu ciri baharu iaitu Blind-Spot View Monitor (BVM).

Untuk makluman, Carnival dipasang secara tempatan di kilang pemasangan Inokom di Kulim, Kedah. Untuk model tahun 2024, terdapat empat warna yang boleh dipilih iaitu Astra Blue, Snow White Pearl, Meteor Gray dan Jet Black.

Tempahan untuk MPV ini telah pun dibuka dan setiap pembelian didatangkan dengan waranti pengeluar selama lima tahun/100,000 km dan pakej penyelenggaran berjadual percuma selama lima tahun/100,000 km.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved