fbpx

EDOTCO dan ChargeSini mahu pasang lebih 200 pengecas EV di Malaysia dalam dua tahun

edotco chargesini

EDOTCO, syarikat pelopor perkhidmatan infrastruktur telekomunikasi di Malaysia, telah mengumumkan kerjasama dengan ChargeSini bagi merevolusikan infrastruktur kenderaan elektrik (EV) di negara ini.

Kerjasama ini selari dengan agenda nasional yang digariskan dalam Low Carbon Mobility Blueprint 2021-2030 yang mensasarkan 10,000 stesen pengecas EV awam di seluruh negara menjelang 2025.

EDOTCO dan ChargeSini dijangka menyokong aspirasi ini dengan perancangan memasang lebih dari 200 stesen pengecas EV di lokasi dalam bangunan dalam tempoh dua tahun akan datang.

Pengalaman luas EDOTCO dalam infrastruktur telekomunikasi akan membantu proses ini seperti menyediakan sumber bekalan kuasa dan ruang parkir di lokasi-lokasi yang dipilih.

“Dengan lebih 13,000 EV di Malaysia hari ini, kami bersedia untuk pertambahan mendadak kepada setengah juta (kenderaan EV) menjelang 2025,” kata Pengarah Perniagaan Malaysia di EDOTCO Group, Gayan Koralage.

“Infrastruktur kami yang tersedia di lokasi-lokasi strategik seperti pusat beli-belah, lapangan terbang, hospital, unversiti, dan tiang-tiang pintar jalanan, bersepadu dengan mudah Bersama ekosistem EV yang kian berkembang,” tambah Gayan.

Sementara itu, James Goh, CEO dan pengasas ChargeSini berkata: “Kerjasama ini menunjukkan keserasian pengalaman EDOTCO dan pendekatan ChargeSini terhadap teknologi pengecasan EV.

“Kerjasama kami bukan sahaja berkenaan mengembangkan infrastruktur EV, ia juga mempercepatkan penerimaan mobiliti lestari di Malaysia,” katanya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved