fbpx

MG sah akan masuk pasaran Malaysia tidak lama lagi

IMG_3568

JENAMA automotif British yang ikonik iaitu Morris Garages atau lebih dikenali sebagai MG akan memasuki pasaran Malaysia melalui SAIC Motor Malaysia selaku pengedar rasmi.

Tarikh rasmi pelancaran jenama itu masih belum diumumkan namun menurut SAIC Motor Malaysia, orang ramai boleh menjangkakan “pelancaran besar-besaran model terbaru MG di Malaysia tidak lama lagi.”

Mengenai model-model yang akan dilancarkan pula, laman web MG Malaysia memaparkan tiga model elektrik iaitu MG4, ZS EV dan Cyberster.

MG4 merupakan hatchback elektrik dengan ukuran dimensi yang hampir sama dengan BYD Dolphin.

Menurut paultan.org, versi untuk pasaran Thailand menampilkan motor elektrik tunggal yang menghasilkan 170 PS dan 250 Nm, dan bateri 51 kWj yang menawarkan jarak pandu sejauh 350 km.

Sementara itu, ZS EV adalah SUV yang dilengkapi dengan bateri 51.1 kWj yang memberikan jarak pandu 320 km. Dikhabarkan terdapat juga varian 72.6 kWj yang menawarkan jarak pandu yang lebih jauh iaitu 440 km.

Sementara itu, model roadster dengan pintu scissors iaitu Cyberster boleh didapati dalam tiga varian di China. Glamour Edition dilengkapi dengan motor elektrik tunggal pada gandar belakang dengan 314 PS/475 Nm dan bateri 64 kWj dengan jarak pandu 501 km.

Style Edition pula mempunyai bateri 77 kWj dengan jarak pandu 580 km, manakala Pioneer Edition menawarkan jarak lebih dekat iaitu 520 km menggunakan bateri yang sama. Ini kerana ia mempunyai dua motor elektrik, dengan kuasa sebanyak 544 PS/725 Nm.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved