fbpx

Lokatag perkenal peranti tol, GPS, AI, dan dashcam – harga RM1,799

lokatag 06

LOKATAG yang sebelum ini mula diperkenalkan pada 2019 sebagai aksesori tol, hari ini memperkenalkan produk baharu mereka.

Dikenali sebagai Lokatag Pro, ia merupakan peranti pembaca tol untuk kad Touch n Go (TNG), tetapi turut menampilkan kamera perakam digital (dashcam), fungsi AI, dan GPS. Kesemua ini menjadikan Lokatag Pro sebagai peranti semua-dalam-satu.

Menurut Amtel Holdings Berhad, produk ini direka untuk memenuhi permintaan pemandu-pemandu masa kini.

“Kita memasuki era baharu dalam aksesori automotive dimana keselamatan, inovasi, dan ketersambungan digabungkan dalam pelantar pintar dikenali sebagai ‘Loka Ecosystem’”, kata Chester Koid, CEO Kumpulan Amtel Holdings Berhad.

Lokatag Pro menggunakan teknologi infra-merah Efkon dan menyokong kad TNG NFC generasi baharu dan lama.

Untuk keselamatan tambahan, dashcam dibekalkan dengan pengesan Sony IMX336 yang merakam sehingga resolusi 2K.

Fungsi AI Voice pula memberikan kemas kini terkini berkenaan baki kad dan notifikasi lain – didapati dalam tiga Bahasa iaitu Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, dan Mandarin. Suara AI ini juga mampu membuat peringatan untuk pembayaran insurans.

E-sim yang dibekalkan pada Lokatag Pro pula membekalkan perkhidmatan ketersambungan seperti GPS, amaran, kemas kini Over The Air (OTA), dan pengesan-G yang boleh mengenal pasti aktiviti mencurigakan terhadap kereta.

Lokatag mensasarkan 500,000 pengguna dalam tempoh tiga tahun akan datang.

Sementara itu, Lokatag mengumumkan kerjasaman dengan Zurich Malaysia sebagai rakan kongsi insurans. Kerjasama ini dijangka menambah baik proses tuntutan insurans dan takaful dalam aplikasi Loka App, yang juga diperkenal dalam acara pelancaran yang sama.

Lokatag Pro ditawarkan pada harga RM1,799 dan untuk setiap pra-tempahan, Zurich menawarkan pakej insurans percuma. Maklumat lanjut berkenaan pakej insurans ini akan diumumkan dalam masa terdekat.

Lihatkan Ulasan (1)
  • Wow, amazing blog structure! How lengthy have you been blogging for?
    you made blogging look easy. The total look of your web
    site is wonderful, as smartly as the content material! You can see similar here sklep

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved