fbpx

Modenas lancar Ninja ZX-25RR Februari ini

modenas-ninja-zx-25rr-mekanika-5

Pelancaran Modenas Ninja ZX-25R SE untuk pasaran tempatan sekitar September tahun lalu sememangnya mendapat sambutan menggalakkan. 

Motosikal tersebut bingkas menarik minat pembeli di Malaysia terutamanya mereka yang mahukan prestasi jentera berkuasa tinggi tanpa perlu menaik taraf lesen B2 kepada B (full). 

Bagaimanapun, Modenas bakal menghadirkan berita gembira bagi motosikal empat dapur itu apabila dikatakan bakal memperkenalkan varian tertinggi menerusi Ninja ZX-25RR pada bulan Februari ini.

Meskipun Ninja ZX-25RR berkongsi komponen sama dengan Ninja ZX_25R SE namun perbezaan utama terarah kepada kelengkapan monoshock belakang yang dilengkapi Showa BFRC (Balance Free Rear Cushion) boleh laras sepenuhnya. 

Monoshock premium tersebut merupakan komponen sama yang diguna pakai pada ‘abang besar’ , Ninja ZX-10R.

 

Sementara itu, versi RR kekal dikuasakan enjin 249.8cc empat silinder yang sama terdapat pada varian SE dan menghasilkan 51hp (dengan Ram-Air) dan 22.9Nm. 

Soal harga, sudah tentunya kami menjangkakan perbezaan antara RM2,000 hingga RM3,000 (sekadar jangkaan). 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved