fbpx

Duta Besar Uzbekistan lawat kilang Proton di Tanjung Malim

Duta Besar Uzbekistan lawat Proton 03

KILANG Proton di Tanjung Malim baru-baru ini menjadi tuan rumah bagi lawatan Duta Besar Uzbekistan ke Malaysia, Tuan Yang Terutama Karomidin Gadoev, dengan tujuan untuk meneroka peluang kerjasama pada masa hadapan.

Rombongan tersebut telah dialu-alukan oleh Roslan Abdullah, Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Proton dan Yang Mulia Tengku Zainudin Tengku Jafar, Ketua Pengurusan Kawal Selia, DRB-Hicom bersama ahli kanan pengurusan kanan Proton yang lain.

Selepas lawatan ke Tanjung Malim, Duta Besar berkata, “Malaysia adalah rakan jangka panjang dan boleh dipercayai bagi Uzbekistan, kerana kita dihubungkan oleh hubungan perdagangan dan budaya berkurun lamanya, persahabatan, dan keakraban rohani. Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, hubungan ekonomi dua hala antara Uzbekistan dan Malaysia semakin berkembang.”

“Pada masa ini 36 syarikat Malaysia berjaya beroperasi di Uzbekistan, dan terdapat satu syarikat Uzbekistan di Malaysia. Menjelang akhir 2024, tiga syarikat Malaysia akan memulakan aktiviti mereka di negara kita dan pada masa ini, rundingan dengan beberapa pemain industri Malaysia untuk mewujudkan projek pelaburan bersama sedang berjalan dengan lancar,” katanya lagi.

Beliau juga berpendapat bahawa terdapat potensi besar yang belum diterokai antara Uzbekistan dan Malaysia dari segi hubungan ekonomi dua hala.

Sementara itu, Roslan Abdullah pula berkata, “Sebagai OEM antarabangsa, Proton sentiasa mencari rakan kongsi untuk meluaskan jangkauan kami. Oleh itu, kami berterima kasih atas kunjungan Duta Besar Uzbekistan dan delegasinya dan berharap akan ada beberapa perkembangan positif untuk dilaporkan pada masa hadapan.”

Lihatkan Ulasan (1)
  • Hey! Your site is really grabbing my interest. I’m loving the informative content and the laid-back design—it’s like the friendliest spot around. Huge shoutout for your dedication! Let’s catch up soon and toss around some seriously awesome ideas. Also, ever thought about trimming down your URLs? Check out my place at v.af! It’s incredibly easy to tidy up your links. Swing by, and let’s discover how surprisingly simple it can be! 🚀

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved