fbpx

Ini rupa jelas ‘Supermoped’ WMOTO, lancar tak lama lagi

wmoto-supermoped-2024-5

Beberapa minggu ini tular ‘spy shot’ daripada warga media sosial yang memaparkan sebuah motosikal ‘supermoped’ yang sedang menjalani ujian jalan raya di Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS).

Terbaru, pemilik akaun Facebook Najwa Syafiqah berjaya merakam gambar jelas motosikal berkenaan di salah sebuah stesen minyak di Gopeng, Perak. 

Didakwa sebagai ‘supermoped’ terbaru dari WMOTO, gambar terbaru itu memberitahu kami beberapa ciri menarik yang ditawarkan.

Pertamanya, motosikal berkenaan hadir dengan pencahayaan LED penuh termasuk lampu hadapan yang seakan diilhamkan daripada Ducati Panigale V4. Lampu hadapan juga dilengkapi dengan ciri DRL (daytime running light). 

Panel meter pula jenis digital penuh dan menunjukkan info yang penuh termasuk paras minyak, suhu enjin, volt bateri, odometer, waktu, dan meter RPM. Tinjauan di bahagian rim pula menunjukkan kehadiran sensor ABS sekaligus merujuk kepada adanya sistem keselamatan ABS. Namun, tidak dipastikan sama ada ABS tersebut adalah satu atau dua saluran. 

Antara ciri lain kelihatan termasuk brek jenis axial di bahagian depan dengan cakera brek tunggal di depan dan belakang serta tork teleksopik.  Transmisi pula jenis manual namun tidak dapat dipastikan jumlah gear yang tersedia. 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved