fbpx

Treler bawa kereta lumba terbakar di Kulai, Civic Type R FK8, Jazz, City antara yang musnah

treler kereta lumba terbakar 01

BERTABAHLAH buat pemilik kereta-kereta ini, treler yang membawanya terbakar dalam kejadian di Kilometer 38.1, Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS) dekat Kulai, awal pagi tadi.

Jurucakap Pusat Gerakan Operasi Bomba Johor berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan mengenai kejadian pada pukul 4:52 pagi.

Beliau berkata, sepasukan 25 anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Kulai, Skudai dan Tebrau telah dikerahkan ke lokasi kejadian.

“Komander Operasi Pegawai Bomba Kanan II, Fauzi Che Deris berkata, bomba tiba di lokasi kejadian dan mendapati kebakaran melibatkan tujuh buah kereta.

Menurut Fauzi lagi, kenderaan yang terlibat adalah lima buah kereta Honda (Civic Type-R FK8, City sedan, Jazz, Civic FD2, Civic EG), sebuah Toyota (GR) Yaris dan sebuah Proton Saga.

Jelasnya, kebakaran terbabit telah memusnahkan kenderaan lebih 70 peratus dan tidak melibatkan mangsa. Punca kebakaran dan anggaran kerugian masih dalam siasatan.

Menurut perkongsian di Facebook oleh pengguna bernama Suhaimi Avantech, kesemua kereta adalah milik R Engineering, salah satu nama terkenal dalam sukan permotoran di negara ini. Difahamkan juga ada kereta yang baru menamatkan perlumbaan dalam acara S1k tempoh hari.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved