fbpx

Mazda2 dapat facelift 2023, kelengkapan dipertingkat, dari RM109k

mazda2 2023 04

SELAIN CX-3, Bermaz Motor juga memperkenalkan kemaskini bagi sedan kompak mereka, iaitu Mazda2. Ia kini ditawarkan dengan dua varian, dan harga seperti berikut:

Mazda2 1.5 Sedan/Hatchback – RM108,670
Mazda2 1.5 Sedan/Hatchback warna Soul Red Crystal – RM109,170

Anda boleh mengenal pasti Mazda2 2023 ini dari gril depan baharu dengan corak honeycomb dan kemasan merah, rekaan bampar baharu, dan rim 16-inci hitam-krom yang menaikkan kontra. Ia juga kini datang standard dengan lampu depan automatik, cermin sisi berkuasa, dan pengelap cermin auto.

Pembaharuan di bahagian dalam pula merangkumi cermin pandang belakang auto-malap, Cruise Control, selain kemasan papan pemuka baharu dan tempat duduk balutan kulit dengan jahitan merah. Bahagian lain seperti papan pemuka tidak berubah, bermakna semua suis dan butang kekal seperti sebelumnya.

Model segmen-B pesaing Honda City dan Toyota Vios ini juga mendapat peningkatan dari segi keselamatan. Ia dilengkapi ABS, EBD, Brake Assist, Traction Control, penggera tali pinggang keledar, Emergency Stop Signal, Cruise Control, Hill Launch Assist dan Walkaway Lock.

Enjin SkyActiv-G 1.5-liter dikekalkan, dengan output 114hp pada 6,000rpm dan 149Nm tork pada 4,000rpm. Kuasa disalurkan ke roda depan melalui kotak gear automatik 6-kelajuan dengan paddle-shifter dan mod pemanduan manual.

Sistem start/stop automatik dan G-Vectoring Control Plus (GVC Plus) juga hadir sebagai standard.

Anda boleh memilih Mazda2 2023 dari beberapa warna berbeza iaitu Platinum Quartz, Snowflake White Pearl, dan Soul Red Crystal dengan tambahan RM500. Warna Polymetal Grey dan Airstream Blue pula khas untuk hatchback sahaja, manakala Aero Gray khas untuk sedan.

Semua Mazda2 hadir dengan jaminan 5-tahun, 100,000km serta penyelenggaraan percuma.

Lihatkan Ulasan (1)
  • Just a smiling visitor here to share the love (:, btw outstanding pattern. “Everything should be made as simple as possible, but not one bit simpler.” by Albert Einstein.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved