fbpx

Malaysia Hobby Expo 2023 kembali 2-3 Disember ini, lebih 50 aktiviti dan 250 pempamer

art of speed 2023 016

MALAYSIA Hobby Expo 2023 kembali lagi untuk edisi kelima, selepas berehat sejak 2019 disebabkan pandemik. Selepas mula dianjurkan pada 2016 setiap tahun hingga 2019, ia kini ‘bangkit’ menemui dan menghimpunkan peminat serta pengamal hobi-hobi di Malaysia.

Acara tahun ini akan diadakan pada 2 dan 3 Disember depan, menjanjikan lebih dari 50 aktiviti hobi dan 250 pempamer, antaranya kereta kawalan radio (RC), koleksi vintaj, sukan lasak, haiwan peliharaan, buku dan majalah, serta seni kraftangan.

Pengasas Malaysia Hobby Expo, Muhammed Fidzri Syafeeq menyatakan kewujudan ekspo ini adalah inspirasi dari acara antarabangsa dari Jepun, Beijing, Shizouka dan Moscow.

“Sasaran tahun ini adalah seramai 25,000 orang setiap hari, tambahan 35 peratus dari sasaran pada 2019,” katanya.

Acara ini merupakan anjuran Specta Group Venture dengan MAEPS Serdang sebagai lokasi rasmi dan Shopee sebagai penaja utama.

Setiap hobi akan dikumpulkan di beberapa zon yang telah ditetapkan seperti Hobby Bazaar, Hobby Group, Vintage Bazaar, zon sukan lasak, zon haiwan peliharaan, dan zon outdoor.

Bagi anda yang mahu hadir, tiket adalah RM20 untuk dewasa dan RM5 bagi kanak-kanak untuk kedua-dua hari. Setiap pembelian tiket juga akan melayakkan anda untuk menyertai cabutan bertuah.

Hadiah cabutan bertuah termasuklah sebuah Perodua Myvi dimodifikasi, dua unit Yamaha LC V8, TV 55-inci, Sony PS5, dan 10 unit jam tangan G-Shock. Kesemua hadiah difahamkan bernilai RM50,000.

Malaysia Hobby Expo 2023 juga akan menampilkan konsert “Passion of Sound” pada hari pertama, 2 Disember 2023, yang akan menampilkan barisan penyanyi seperti Ruffedge, Gerhana Ska Cinta, Insomniacks, Saixe dan Hujan.

Acara tahun ini juga istimewa dengan penganjuran Tamiya Mini 4WD MHXCUP2023 yang difahamkan bakal menjadi perlumbaan terbesar bagi kereta skala 1:32 berkuasa bateri itu.

Perlumbaan ini menawarkan hadiah bernilai lebih RM30,000 dengan penyertaan 300 peserta dari Malaysia, Singapura, Thailand, Indonesia, dan Brunei.

Untuk pembelian tiket dan maklumat lanjut, layari https://myhobbyexpo.com/ atau laman Facebook mereka.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved