fbpx

Honda Rebel kini boleh didapati dalam tiga warna baharu, harga RM33,899

Honda Rebel 2023

HONDA Rebel, yang dilancarkan di Malaysia pada 2017, kini boleh didapati dalam tiga warna baharu untuk model tahun 2023.

Warna yang dimaksudkan adalah Mat Gunpowder Black Metallic, Candy Diesel Red dan Pearl Smoky Gray.

Harga jualannya bermula dari RM33,899, tidak termasuk cukai jalan, insurans dan pendaftaran. Boon Siew Honda menawarkan jaminan pengeluar selama dua tahun atau 20,000 km.

Dari segi mekanikal, motosikal cruiser dengan penggayaan jenis bobber ini masih kekal dengan enjin sejukan cecair, dua silinder selari bersesaran 471 cc yang menghasilkan 46 PS pada 8,500 rpm dan 43.3 Nm pada 6,000 rpm.

Kuasa disalurkan ke roda belakang menerusi transmisi enam kelajuan dengan klac jenis slipper. Menurut Honda, klac tersebut mengurangkan berat tuil sebanyak kira-kira 30 peratus.

Untuk casis, Rebel menggunakan fork teleskopik 41 mm pada bahagian hadapan dan penyerap hentak berkembar pada bahagian belakang.

Sistem brek pula merangkumi cakera tunggal pada bahagian hadapan dan belakang, serta ABS dwi saluran.

Reka bentuk yang langsing, digabungkan dengan ketinggian pelana 690 mm dan berat keseluruhan sekitar 190 kg menawarkan posisi tunggangan yang mudah dan selesa.

Selai itu, Rebel turut dilengkapi dengan lampu LED hadapan dan belakang, serta kluster instrumen digital yang memaparkan pelbagai maklumat penting termasuk posisi gear dan tahap kecekapan bahan api.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved