fbpx

Olskool Mega Gathering himpun peminat kereta, fesyen, dan barangan lama

oldskool mega gathering 2023 67

SETELAH berehat beberapa tahun disebabkan pandemik yang melanda dunia, Olskool Mega Gathering (OMG) kini kembali, diadakan pada 4 November lepas.

Diadakan di Mydin Bukit Mertajam, Pulau Pinang, edisi 2023 itu membawakan tema Olskool Party. Ia telah menghimpunkan penggiat dan penggemar jentera retro, selain peminat fesyen dan barangan lama.

Acara bermula seawal jam 8 pagi dimana peserta dan pengunjung mula memasuki kawasan pameran. Sesi bergambar Red Carpet dibuat untuk peserta yang hadir masuk.

Penyertaan juga melihatkan gabungan antara peserta tempatan dan luar negara seperti Thailand, selain penyertaan dari pelbagai lapisan masyarakat dan kaum.

Pengisian acara agak unik. Untuk kali ini, OMG menyajikan kehadiran komuniti dua roda seperti motosikal scrambler retro dan Suzuki Panther, selain kemunculan beberapa individu berkumpulan mengenakan pakaian era 70an.

Terdapat meja jualan barangan seperti model Hot Wheels dan die cast, jualan baju dan cenderahati, pakai terpakai, dan makanan serta minuman.

Di sebelah petang, acara diteruskan dengan sesi cabutan bertuah, dimana hadiah utama sepasang tempat duduk Recaro berharga RM4,000. Uniknya, ia merupakan tempat duduk yang dibaik pulih khas oleh Rolla Resources & Retrofast Garage, dengan balutan fabrik dan Alcantara.

Hadiah lain termasuklah satu set rim Atara Racing, basikal BMX, dan minyak pelincir JTX.

Kemuncak OMG 2023 ialah pemilihan 10 kereta pemenang untuk pelbagai kategori, yang dipilih oleh barisan juri tempatan serta juri antarabangsa iaitu FakeWagon Art (Indonesia) dan Kuala Belait Squad (Brunei).

Secara keseluruhan, acara OMG 2023 mencatatkan penyertaan lebih 400 kenderaan dan 3,000 pengunjung. Nantikan edisi seterusnya tahun hadapan pula.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved