fbpx

Carro pamer teknologi dipatenkan di sebalik proses pemeriksaan 160 poin myTukar

myTukar_0002

SYARIKAT induk myTukar iaitu Carro telah memperkenalkan proses pemeriksaan 160 poin mereka dan teknologi sokongan yang telah dipatenkan, di pusat baik pulih utama mereka di USJ.

Kemudahan berkeluasan 95,832 kaki persegi itu merupakan salah satu di antara banyak lagi pusat baik pulih dan bengkel Carro di Singapura, Malaysia, Indonesia yang akan dijenamakan semula kepada Carro Care dalam tempoh beberapa bulan akan datang.

Penjenamaan semula ini merupakan satu langkah kerjasama strategik bersama Jardine Cycle & Carriage bagi mengembangkan dan mempertingkatkan lagi perkhidmatan teknikal Carro dan myTukar.

Setiap kenderaan yang telah diperiksa dan dibaik pulih dengan teliti menerusi pemeriksaan 160 poin tersebut akan beri pengiktirafan Carro Certified dan myTukar Certified.

Selain pemeriksaan 160 poin tersebut, hanya kereta yang  tidak mempunyai manipulasi meter perbatuan atau kerosakan serius akibat kemalangan, kebakaran dan banjir sahaja yang layak menerima pengiktirafan Carro dan myTukar Certified.

Pemeriksaan berkenaan merangkumi kerja cat dan badan yang diselia oleh pakar, pembaikan mekanikal (termasuk pada enjin, stereng, suspension, gear, brek dan tayar), pembaikan dalaman (termasuk pembaikan elektronik, baik pulih papan pemuka, jahitan kulit, dan pembaikan pelapik bumbung), dan pemeriksaan akhir serta pandu uji.

Apa yang menarik, pusat baik pulih myTukar menggunakan kecerdasan buatan (AI) untuk menjalankan Kejuruteraan Akustik (Acoustic Engineering) dan Penglihatan Berkomputer (Computer Visioning).

Kedua-duanya merupakan teknologi inovatif dipatenkan yang menjadi standard piawaian Carro dan myTukar di seluruh rantau Asia Tenggara.

Teknologi Kejuruteraan Akustik ini ditempatkan dalam sebuah aplikasi dalaman yang mempunyai simpanan unik bunyi-bunyi enjin kereta daripada pelbagai jenama dan model yang digunakan untuk mengesan sebarang masalah enjin.

Sementara itu,Penglihatan Berkomputer dapat mengesan sebarang kesan lekuk, calar dan anomali sedia ada lain pada badan kereta, serta meningkatkan keupayaan dan kecekapan semua pakar dan pemeriksa.

Setakat ini, Carro mempunyai 14 pusat baik pulih dan bengkel di Asia Tenggara (yang akan dijenamakan semula kepada Carro Care secara berfasa) dengan kapasiti maksimum sebanyak 2,800 kereta yang boleh diservis dan dibaik pulih setiap bulan.

Lihatkan Ulasan (14)
  • I made a video for your website, can I send it here for you to look at? Respond with,’Śure” if so!

  • I have a list of buyers that want to work with your company, but I need a message to send them. Can you let me know what you think a good pitch would be? Also, if I get you some leads that buy would you be willing to split a comission with me?

  • Hi, I have an overflow of customers that I’d like to send to you but I want to make sure you can handle more leads, let me know if you’d like me to send you more info.

  • Hey, there! My name is Wil and I have a MASSIVE list of leads that are interested in buying from you. Is this a good place to to send you more information about the leads? Let me know.

  • Hey there, I have a video that I made about your website that will help you get more traffic and boost your online visibility, would you like to see it?

    Just reply and let me know.

    Thanks and talk to you soon.

    James

    3218 Stonecreek Drive Nixa Missouri 65714

    Reply with the word “unsuscribe” in the subject to opt out

  • Curious about blending fitness with the art of lightsabers? Experience it firsthand with a complimentary session of our Lightsaber Movement Therapy.

    Just reply ‘Yes’ to unlock this unique experience.

    Mike

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved