fbpx

BMW X7 xDrive40i 2023 dikemas kini – CKD, pakej M Sport, dari RM719k

bmw x7 ckd 2023 01

ANDA mencari sebuah SUV premium saiz besar untuk tujuh dewasa? Anda mungkin boleh tengok ini, BMW X7. Ia dikemaskini untuk 2023, dengan penambahan beberapa ciri.

BMW X7 hadir dalam varian xDrive40i M Sport untuk pasaran Malaysia, dan ia masih dipasang secara tempatan (CKD) di Kulim, Kedah.

Nadi kepada SUV premium besar ini adalah enjin 3.0-liter 6-silinder sebaris turbo petrol, dengan output 375hp dan 520Nm tork. Output ini boleh ditambah kepada 540Nm melalui boost, kerana ia disokong oleh sistem mild hybrid 48-volt dengan bekalan kuasa 12hp/200Nm.

Transmisi ialah automatik 8-kelajuan Steptronic Sport, dan kuasa disalurkan ke semua roda melalui sistem xDrive. Ini membolehkan X7 xDrive40i memecut ke 100km/j dalam masa 5.8 saat, hingga ke kelajuan maksima 245km/j.

Dari segi kelengkapan bahagian luar, BMW X7 2023 didatangkan dengan pakej M Sport yang memberikannya bampar agresif, selain lampu LED matriks, dan kemasan ekzos lebih besar. Rim aloi 913 M bersaiz 22-inci pelengkap kepada gaya mewah SUV ini.

Di dalam, X7 xDrive40i dilengkapi kemasan kayu Fineline Black dengan kesan logam berkilat, dipadankan dengan balutan kulit Merino dari BMW Individual. Skrin melengkung lebar mendominasi papan pemuka, yang terdiri dari paparan instrumen 12.3-inci dan infotainment bersaiz 14.9-inci.

Untuk menjadikan SUV besar ini sedap dipandu, ia dilengkapi suspensi udara, Executive Drive Pro dengan penstabil olengan aktif, dan sistem stereng roda belakang.

Ciri keselamatan juga dipertingkat, dimana ia kini mendapat Driving Assistant Professional yang merangkumi Active Cruise Control dengan fungsi stop and go serta bantuan stereng, dan Lane Control Assistant.

Terdapat juga barisan sistem keselamatan aktif lain seperti Lane Departure Warning, Lane Change Warning, Front Collision Warning dengan bantuan brek, Rear Crossing Traffic Warning, Speed Limit Info, dan Reversing Assistant Professional.

BMW X7 xDrive40i M Sport boleh menjadi milik anda pada harga bermula RM718,800, ia hadir dengan jaminan dan pakej servis lima-tahun.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved